پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه تخلفات «صندوق ذخیره فرهنگیان» و «بانک سرمایه» مهرماه اعلام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه هنوز برخی شرکت‌ها مدارک کافی به کمیته ارسال نکرده‌اند نمی‌توان عدد مشخصی را تحت عنوان تخلف اعلام کرد.

شعار سال :اسدالله عباسی، نائب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در واکنش به خبری مبنی بر اینکه رقم تخلفات «صندوق ذخیره فرهنگیان» به 13 هزار میلیارد تومان است، گفت: بررسی‌ها از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به اتمام رسیده اما با توجه به اینکه‌ هنوز برخی شرکت‌ها مدارک لازم و کافی را به کمیته ارسال نکرده‌اند، نمی‌توان عددی مشخصی را تحت عنوان تخلف ارائه کرد.

وی افزود: مجموع سرمایه اصلی بانک سرمایه 400 میلیارد تومان است که متاسفانه این بانک بر خلاف قانون بخشی از سرمایه اصلی خود را نیز تسهیلات ارائه کرده است که این امر از تخلفات محرز این بانک است.

عباسی درد واکنش برخی اظهارنظرها مبنی بر تخلف 13 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: از مجموع سرمایه‌های موجود در بانک سرمایه 13 هزار و 500 میلیارد تومان به سرمایه سپرده‌گذاران، گردش مالی صندوق ذخیره فرهنگیان و موارد دیگر مربوط است؛ بنابراین اگر اعلام کنیم مجموع تخلفات به 13 هزار میلیارد رسیده یعنی در مجموع سپرده‌ها تخلف صورت گرفته که این امر صحت ندارد.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: به شرکت‌هایی که تاکنون اسناد مورد نیاز را ارائه نکرده‌اند، تذکر لازم داده که تا پایان ماه مدارک را ارسال کنند تا بتوان نتیجه حاصل از بررسی‌ها را مهر ماه در صحن مجلس ارائه کرد.

وی افزود: زمانیکه نتیجه، اسناد و مدارک حاصل از بررسی‌ها در صحن مجلس ارائه شود نسخه‌ای از آن تهیه و به قوه قضاییه نیز ارسال می‌شود تا با وجود مدارک کافی با خاطیان برخورد شود.

عباسی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی براینکه تاکنون چند نفر به جرم تخلف در صندوق و بانک در زندان هستند، یادآور شد: تعداد دقیق این افراد مشخص نیست زیرا برخی به قید وثیقه آزاد شده و برخی نیز مطالبات را وصول کرده‌اند که پس از تکمیل بررسی‌ها عدد دقیق تخلف و متخلفان اعلام خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1396، کدخبر: 273140، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین