پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
«محمد صالح جوکار»، رئیس کمیسیون شورا‌ها در مجلس اخیرا بیان داشته است که افرادی که صلاحیت ندارند استعفا دهند تا آبروی آن‌ها خدشه دار نشود؟ کسی نیست که از ایشان بپرسد که مرد حسابی، اولا شما چه کاره هستی که دست به تهدید می‌زنی؟ ثانیا مگر قرار است آبروی کسی خدشه دار بشود؟ اگر چنین است چرا دستگاه قضا و نهاد‌های امنیتی در خصوص ادعای ایشان ورود ننموده و اعلام جرم نمی‌کنند؟ ثالثا، در شرایط حساس و خاص کنونی، بجای جذب حداکثری، طرح مباحث حاشیه‌ای، چه ضرورتی دارد آقای جوکار؟

  شعار سال:«محمد صالح جوکار»، رئیس کمیسیون شوراها در مجلس، در رابطه با رد صلاحیت های گسترده در انتخابات شورای شهر گفت: هنوز رد صلاحیت ها قطعی نشده است. در شرایط کنونی هیات های اجرایی و هیات  های نظارت شهرستان ها نظر خود را اعلام کرده اند، هیات های نظارت شهرستان هم نظر خود را مطرح کرده اند، اعتراضاتی که به هیات نظارت استان شده در حال بررسی است و پس از آن اعتراضات در هیات نظارت مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از این مرحله می توان قضاوت کرد که چه اتفاقی افتاده است.  بدون دلیل و استعلام از مراجع ذی‌ربط کسی رد صلاحیت نشده است. باید اجازه دهیم هیات های نظارت استانی نظر خود را پیرامون اعتراضات اعلام کنند و هیات مرکزی هم رسیدگی خود را انجام دهد و تاجایی که راه داشته باشد تخفیف قائل می شوند نمی خواهیم حقی از کسی ضایع شود.
 
او ادامه داد: قابل قبول نیست که عده ای به صورت مبهم و کلی اعلام می کنند که  ردصلاحیت زیادی در شوراها اتفاق افتاده است. باید در پرونده افراد بررسی صورت گیرد که نهادهایی ذیربط در رابطه با این اشخاص چه مواردی را مطرح کرده اند. باید طبق قانون فرایند را طی کنیم نه اینکه به فرض مثال  بگوییم 80 درصد رد صلاحیت شده اند، در برخی خبرها گفته می شود که برخی روستاها و شهرها به حد نصاب نمی‌رسند این در ادوار قبل هم بوده به علت عدم استقبال مردم برای نامزد شدن، روستاها و شهرهایی وجود دارد که فاقد شورا هستند.
 
جوکار بیان کرد: هیچ قسمی نخورده ایم که صد در صد کاندیداها را تایید و یا رد کنیم اصلا درصد معنا ندارد. برابر قانون افراد واجد شرایط به شوراها راه پیدا می‌کنند. افرادی هم که صلاحیت ندارند از انها خواسته می شود تا انصراف دهند تا به ابروی آنها خدشه ای وارد نشود. در شوراها و تایید صلاحیت ها انچه مهم بوده اجرای قانون است نه نظر اشخاص و مسئولین.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1400، کدخبر:1175324 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین