پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور با بیان اینکه این مرکز در تبریز بیش از ۳۰ سال فعالیت دارد گفت: در این مدت بیش از ۳۰ میلیون برگ سند ملی و مهم جمع آوری شده است.
شعار سال: غلامعلی پاشازاده در بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مرکز اسناد ملی منطقه شمالغرب کشور که به مناسبت سالروز اسناد ملی و میراث مکتوب صورت گرفت، با اشاره به اینکه منطقه شمالغرب مرکز اسناد ملی ایران در تبریز مستقر است، اظهار داشت: مدارک و اسناد تاریخی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در این مرکز جمع آوری و نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز در تبریز بیش از ۳۰ سال فعالیت دارد افزود: در این مدت بیش از ۳۰ میلیون برگ سند ملی و مهم جمع آوری شده است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور، با اشاره به اینکه حدود ۳ میلیون سند، فهرست نویسی و دیجیتالی شده است، گفت: برای دیجیتیال کردن سایر اسناد، نیاز به امکانات و اقدامات بیشتری است تا ۲۷ میلیون سند دیگر را به صورت الکترونیک در بیاوریم.

وی با بیان اینکه مرمت و نگهداری این حجم از اسناد تاریخی در مرکز اسناد شمالغرب کار بزرگی است تصریح کرد: تداوم این روند هم نیازمند مکان و امکانات بیشتری است تا سایر اسناد هم در اختیار محققان قرار گیرد.

پاشازاده با اشاره به اینکه از دوره صفویه به بعد، اسناد منحصربفردی در تبریز مرمت و نگهداری می‌شود، ابراز داشت: اسناد مهم دیگری هم در اختیار خانواده هاست که می‌توان با مرمت یا نگهداری به صورت امانتی، این اسناد را در اختیار پژوهشگران و تاریخ پژوهان قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۴۹۹۹۹۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین