پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی این روز‌ها پشت به فوتبال ایران کرده است و در شرایط حساس تیم ملی به دنبال وصول مطالبات و مصادره کردن اموال فدراسیون فوتبال است، حالا فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در این گذرگاه سخت باید ساختمان‌های خود را به نام شستا سند بزند و در شرایطی که تیم ملی و پرسپولیس در مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا باید به میدان بروند، فوتبال ملی و باشگاه پرسپولیس مستاجران شستا شدند.
شعار سال: فوتبال ایران از زمان حضور کوتاه مدت مارک ویلموتس بلژیکی حال و روز خوشی ندارد، دوران مربیگری این (نجیب‌زاده بلژیکی!) به تعبیر مهدی تاج، با فراز و نشیب‌های زیادی همراه شد که در نهایت به ضرر فوتبال ایران شد. محکومیت‌هایی مالی این مربی که بخشی از آن مربوط به فیفاست و بخش دیگر آن به مراجع قضایی است، که در نهایت منجر به مصادره ساختمان فدراسیون فوبتال و باشگاه پرسپولیس شد.
 
بخش اعظم مشکلات فدراسیون فوتبال میراث‌دار مدیران گذشته است

پرونده قرارداد مارک ویلموتس حواشی ریز و درشتی دارد که هنوز فوتبال ایران با آن درگیر است، اما شروع داستان مصادره شدن ساختمان فدراسیون در روز‌های قهر و آشتی ویلموتس رقم خورد. او در زمان بازی ایران مقابل بحرین وعراق به دلیل عدم پرداخت مطالباتش به ایران بازنگشت و در آستانه این دو بازی مهم و حساس تیم ملی ایران بدون سرمربی ماند، به دلیل تحریم‌های بانکی امکان انتقال پول وجود نداشت و تیم ملی هم در شرایط حساسی به سر می‌برد، به همین خاطر کمیته ضد تحریم با کسب مجوز کمک ۲ میلیون یورو، از سازمان تامین اجتماعی خواست تا این مبلغ را به عنوان قرض در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد، قرضی که حالا بلای جان فوتبال ایران شده است.

شاگردان ویلموتس در آن دو بازی نتیجه را واگذار کردند و از همان جا بود که راه صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم سخت شد. قراردادی که باید گفت به معنای واقعی برای فوتبال ایران خسارت محض بود. حالا فوتبال ایران در شرایطی که خسارت‌های داخلی و خارجی بابت قرارداد ویلموتس روی دستش مانده است؛ دیگر چالش پیش‌رو آن هم تحریم‌های گسترده بانکی است که مانع انتقال پاداش تیم ملی ایران به واسطه حضور در جام جهانی شده است به طوری که هم‌اکنون بخش زیادی از مطالبات فوتبال ایران در فیفا توقیف شده است. تحریم‌های بانکی و مشکلات انتقال پول، فدراسیون فوتبال را در آن مقطع زمانی محبور کرد که برای طلب ویلموتس دست کمک به سمت شستا دراز کند، شرکتی که این روز‌ها در تقابل با هواداران و فوتبال ملی قرار گرفته است.

شستا یا همان شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی این روز‌ها پشت به فوتبال ایران کرده است و در شرایط حساس تیم ملی به دنبال وصول مطالبات و مصادره کردن اموال فدراسیون فوتبال است، حالا فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در این گذرگاه سخت باید ساختمان‌های خود را به نام شستا سند بزند و در شرایطی که تیم ملی و پرسپولیس در مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا باید به میدان بروند، فوتبال ملی و باشگاه پرسپولیس مستاجران شستا شدند. نکته قابل توجه اینکه این اتفاقات در شرایطی رقم می‌خورد که این روز‌ها محمدباقر نوبخت از حمایت هم‌جانبه دولت از تیم ملی سخن می‌گوید، اما شستا یا همان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی فدراسیون فوتبال را برای وصول مطالبات خود تحت فشار قرار داده است!
 
فشار شستا برای مصادره اموال فدراسیون فوتبال در حساس‌ترین شرایط تیم ملی
 
چالش بین فدراسیون و شستا حربه علیه مدیران جدید فدراسیون 

فدراسیون فوتبال ایران پس از مدت‌ها بلاتکلیفی در اسفندماه ۹۹ صاحب رئیس شد؛ بخش اعظم مشکلات این فدراسیون میراث‌دار مدیران گذشته است که چنین قرارداد عجیب و غریبی با یک مربی ضعیف منعقد کردند که در نهایت آورده آن برای فوتبال ملی تنها خسارت و ضرر بود؛ حالا سازمان تامین اجتماعی با علم اینکه می‌داند فوتبال ایران روز‌های حساسی پیش‌رو دارد و در صورت عدم صعود تیم ملی به جام جهانی اتفاق تلخی می‌افتد، اما با حکم سند زدن ساختمان فدراسیون، مدیر جدید را تحت فشار قرار می‌دهد؛ در صورتی که آن‌ها می‌توانست در این برهه حساس حداقل از راه تعامل وارد شوند و یک فرصت دیگر در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال برای وصول بدهی خود بدهند.

چالش بین فدراسیون و شستا این روز‌ها با واکنش اهالی فوتبال روبه‌رو شده است و حتی برخی آن را حربه علیه مدیران جدید فدراسیون می‌دانند. فارغ از مسائل مدیریتی و مشکلاتی که در گذشته به وجود آمده و حالا گریبان‌گیر تیم جدیدی مدیرتی فدراسیون فوتبال شده است باید به این نکته توجه کنیم که تیم ملی فوتبال ایران شرایط حساسی پیش‌رو دارد، شاگردان اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی باید در شرایطی به میدان بروند که حق میزبانی هم از آن‌ها گرفته‌اند و قطعاً کار سختی پیش‌رو دارند و اگر در این برهه حساس این تیم حمایت نشود ناکامی در صعود به جام جهانی در تاریخ فوتبال ایران ماندگار خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا، تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۸۰۶۱۰، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
اینکه چرا یک شرکت سرمایه گذاری که همه چیز رو پول و سود کی بینه باید بیاد در زمینه فوتبال نگاه تک بعدی به وجود بیاره واقعا خنده داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین