پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در پیامی برای گذشت استاد علی راهجیری، نوشته است: استاد راهجیری آنچه را از استادان بزرگ خوشنویسی آموخته بود و حاصل سال‌ها پژوهش خود را بی دریغ به جوانان آموزش داد و در تداوم جریان خوشنویسی موثر بود.
شعارسال:سید مجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت استاد علی راهجیری نوشته است: استاد راهجیری آنچه را از استادان بزرگ خوشنویسی آموخته بود و حاصل سال‌ها پژوهش خود را بی دریغ به جوانان آموزش داد و در تداوم جریان خوشنویسی موثر بود. استاد راهجیری دغدغه و نگاه جامعی به مسایل و تاریخ هنر خوشنویسی داشت و از همین نگاه است که آموزش و پژوهش را با حمیت و جدیت همراه با خوشنویسی و کتابت آثار انجام داد. سال‌ها خوشنویسی کرد، اما همیشه به چرایی و چگونگی در خوشنویسی هم اندیشید و درباره آن پژوهش کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه این پیام نوشته است: استاد راهجیری خوشنویس ارزشمند و گرانقدری است چنانکه استادش علی‌اکبر کاوه لقب زُبدَه الکُتّاب را به او داد، در آموزش هم هنرمندانی را پرورش داد که مسیر خوشنویسی را با آموزه‌ها و کندوکاو‌های خود پیش ببرند و گنجینه پژوهش‌های استاد هم تا همیشه برای خوشنویسی و فرهنگ و هنر ایران ماندگار است.

حسینی در پایان این پیام نوشته است: درگذشت استاد راهجیری را به خانواده گرامی‌اش، هنرمندان خوشنویس و دوستداران فرهنگ و هنر کشور تسلیت می‌گویم و برای آن زنده یاد نکونام علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواهانم.
شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۷۵۲۴۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین