پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حملات رژیم اشغالگر به محل استقرار خبرنگاران بین‌المللی در غزه، اعلام کرد باید امنیت روزنامه‌نگاران در اولویت باشد.
شعار سال : «جین ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در پیامی به حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به «برج الجلاء» محل استقرار خبرنگاران بین‌المللی و آژانس‌های خبری جهانی، واکنش نشان داد.

این مقام کاخ سفید در پیامی اعلام کرد: «با اسرائیل مستقیم صحبت کردیم و گفتیم امنیت اصحاب رسانه باید در اولویت باشد.»

ساعتی پیش منابع خبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی حملاتی پهپادی به محل استقرار خبرنگاران بین‌المللی انجام داده است. در آن زمان اعلام شد رژیم صهیونیستی برج الجلاء را با ۴ موشک هدف قرار داد.

هواپیما‌های رژیم صهیونیستی سلسله حملات هوایی را به برج الجلاء که محل استقرار رسانه‌های جهانی است، به انجام رساندند و خبر‌ها از فروریختن این برج درپی این حملات هوایی حکایت دارد.

رژیم صهیونیستی مدعی شده در ساختمان الجلاء دفاتر رسانه‌ای غیرنظامی وجود دارند که حماس در پشت آن‌ها اقدام به پنهان کاری کرده است و از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

مالک برج الجلاء نیز گفت: این ساختمان دارای واحد‌های مسکونی و دفاتر رسانه‌ای بین‌المللی و مقر جمعیت‌های خیریه‌ای و شماری از وکلا بود.

پس از این اقدام رژیم اشغالگر، «گری پروئیت» رئیس و مدیرعامل اجرایی خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، در بیانیه‌ای گفت: «ما از این‌که ارتش اسرائیل ساختمانی را که دفتر خبرگزاری آسوشیتدپرس و دیگر سازمان‌های خبری در غزه است، هدف قرار می‌دهد و تخریب می‌کند، شوکه شدیم. آ‌ها دیر زمانی است که مکان دفتر ما را می‌شناسند و می‌دانند خبرنگاران در آن‌جا حضور دارند. ما هشداری دریافت کردیم که این ساختمان هدف قرار خواهد گرفت.»

او سپس با بیان آن‌که این خبرگزاری به‌دنبال دریافت اطلاعاتی از اسرائیل بوده و با وزارت خارجه آمریکا برای دریافت اطلاعات بیشتر ارتباط برقرار کرده است، افزود: «این اقدامی غیرقابل باور و آزاردهنده است. ما به‌سختی از یک مرگ وحشتناک جان سالم به در بردیم. دوازده خبرنگار آزاد و روزنامه‌نگار آسوشیتدپرس در داخل ساختمان بودند و خوشبختانه ما توانستیم ساختمان را به موقع تخلیه کنیم.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۵۸۰۸۵، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین