پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: کاداستر طرحی ملی است، لذا این طرحی است که زمینه مدیریت زمین را در کشور را فراهم می‌کند، اگر این طرح را به اتمام برسانیم همه بخش‌های دولت از آن استفاده می‌کنند.
شعار سال: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از عدم همکاری و استقبال دستگاه‌ها از اجرای طرح کاداستر خبر داد.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امشب ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی وضعیت اسناد رسمی در کشور پرداخت.

خدائیان با اشاره به اینکه طرح کاداستر در کشور سابقه پنجاه ساله دارد و اولین قانون آن در سال ۵۱ به تصویب رسیده است گفت: در قانون پیش‌بینی شده بود تا طرح کاداستر از محل اجرای طرح اجرا شود یعنی از محل درآمد‌های اجرای طرح کاداستر اجرایی شود.

وی با اشاره به عدم همکاری و استقبال دستگاه‌های اجرایی از طرح کاداستر تصریح کرد: کاداستر طرحی ملی است، لذا این طرحی است که زمینه مدیریت زمین را در کشور را فراهم می‌کند، اگر این طرح را به اتمام برسانیم همه بخش‌های دولت از آن استفاده می‌کنند، مثل سازمان امور مالیاتی که می‌تواند در بخش مالیات از این طرح استفاده کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها ادعا داشتند که اعتبار لازم برای این کار را ندارند و برخی از دستگاه‌ها نیز شاید نمی‌خواستند املاک شان شفاف شود و لذا همکاری نمی‌کردند، سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و در سند تحول قوه قضاییه که بخشی از آن به تحول در سازمان ثبت اختصاص دارد یکی از محوری‌ترین مباحث تحول در سازمان ثبت اجرای طرح کاداستر است لذا بر این اساس برنامه‌ریزی‌های خوبی ظرف این ۲ سال صورت گرفته است.

خدائیان با اشاره به اینکه از طریق مجلس در قانون بودجه سال ۹۹ حداقل بودجه‌هایی در این خصوص مصوب شده و اختصاص پیدا کرده است گفت: در راستای طرح کاداستر اقداماتی در جهت همراهی دستگاه‌ها صورت گرفت لذا جلسات مختلفی با دستگاه‌های متعدد داشتیم و سعی کردیم تا آگاهی عمومی افزایش پیدا کند و برخی از دستگاه‌ها به پای کار آمدند.

تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی همراه با صوت و ضبط تصویر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک اظهار کرد: سال گذشته پیشنهاد اصلاح آیین نامه دفاتر اسناد رسمی ارائه شد و تحول خوبی در این حوزه صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این آیین نامه پیش بینی شد تا ما هرسال آزمون سر دفتری را برگزار کنیم و تاکنون حدود هزار مجوز سر دفتری صادر کرده ایم و شرایطی فراهم شده تا تعداد دفاتر افزایش یابد.

خداییان با اشاره به تحول در دفاتر اسناد رسمی گفت: مقرر شده است تا تمامی اقدامات در دفاتر اسناد رسمی بصورت الکترونیکی شود و در آیین نامه جدید مقرر شده تمام امور در دفاتر به این صورت باشد به نحوی که مردم غیر حضوری و از طریق امضا الکترونیکی کار کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تمام دفاتر اسکن می‌شوند و مشکلاتی که در گذشته وجود داشته دیگر نخواهند بود.

خداییان گفت: در گذشته به دلایلی مشکلاتی پیش می‌آمد که مقرر کردیم تمام افرادی که میخواهندسندی را بزنند حتما از آن‌ها صوت و تصویر گرفته شود و قرار شده هرچه سریعتر دوربین‌ها در دفاتر نصب شوند.

وی بیان کرد: برای مبارزه با مفاسد استعلام برخط و استعلام امضا از ثبت احوال گرفته می‌شود.

استعلام اسناد جعلی با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اسناد عادی و اسناد رسمی گفت: یکی ار مشکلات عظیم کشور که موجب نا امنی روانی در مردم شده همین موضوع است اخیرا مشکلات متعددی در این حوزه بوجود آمد و به دنبال افزایش قیمت ملک برخی افراد با یکدیگر تبانی کردند، اما در سند تحول قوه قضاییه به دو نکته موضوع مهم در این باره اشاره شده است.

وی ادامه داد: اعتبار اسناد رسمی و کاداستر این موضوعات است و اگر این‌ها به تصویب برسند دیگر مشکلات متعدد مانند فروش مال غیر و دیگ پرونده‌ها در دادگاه وجود نخواهد داشت اکنون در سایت سازمان ثبت بخش تصدیق اسناد رسمی وجود دارد و می‌توان از رسمی بودن یا جعلی بودن سند آگاهی کسب کرد.

خداییان تصریح کرد: مواردی مانند پول شویی، فرار مالیاتی، دعاوی حقوقی همه و همه به دلیل موضوع اسناد عادی است و اگر سند رسمی اعتبار یابد دیگر این مشکلات بوجود نمی‌آیند اکنون مصوبه‌ای در مجلس برای اعتبار بخشی به اسناو رسمی است و گفته ایم تمام افرادی که سند عادی دارند باید در سامانه‌ای مخصوص سند خود را ثبت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۴۸۸۰۰۲، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین