پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۲۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
راه‌اندازی دادرسی الکترونیک از جمله اقدامات قوه قضائیه در راستای اجرای دولت الکترونیک است. البته برخی اقدامات این قوه در هماهنگی با سایر دستگاه هاست.
شعار سال: یک روز بعد از سخنان وزیر ارتباطات، هاشم کارگر، معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد در واکنش تندی به اظهارنظر آذری جهرمی گفت: «این اظهارات نشان دهنده عدم احاطه و آگاهی از وضعیت سازمان‌های موثر در این حوزه و کم اطلاعی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشرفت‌ها و خدمات الکترونیکی یکی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک است.» او در ادامه به ارائه گزارشی درباره اقداماتی که سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای دولت الکترونیک انجام داده است، پرداخت و در انتهای صحبت خود زیرساخت ارتباطات را زیر سوال برد و گفت: «از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز میخواهیم به امورات تحت امر خود خصوصا مشکلات زیرساختی ارتباطی و مخابراتی که رنج فراوانی را برای آحاد مردم و خصوصأ دستگاه‌های دولتی در دریافت و یا ارائه خدمات ایجاد نموده است و یکی از مولفه‌های اساسی برای توسعه دولت الکترونیک میباشد، توجه ویژ‌های معمول نمایند تا انشاالله هرچه سریعتر شاهد بهبود شرایط در این حوزه باشیم.»

ماه گذشته در برنامه «تهران ۲۰» که میزبان رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیک و دبیر شورای فناوری اطلاعات و با موضوع میزان همراهی دستگاه‌های اجرایی در تحقق دولت الکترونیک روی آنتن رفت، مجری برنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در کنار سازمان تامین اجتماعی مورد انتقاد قرار داد و به فرآیند طولانی رسیدگی و مشخص نبودن مالکیت همه زمین‌های موجود در ایران اعتراض کرد. باقری اصل در پاسخ به این انتقاد گفت: «وقتی موضوع ثبت آنی اتفاق افتاد، فقط ۳۰ درصد املاک دارای نقشه کاداستری شدند. آن هم به این دلیل است که می‌گویند برخی از سند‌ها از بین رفته است. یکی دیگر از چالش‌های سازمان ثبت اسناد این است که حدود ۲۵ دستگاه برای یک استعلام زمین ذینفع هستند. اتفاق مهم این بوده که توانستند ثبت آنی را انجام دهند. اما به نظر من میزان سرمایه‌گذاری نسبت به دستاوردی که داشته است کم بوده و فکر می‌کنم تنها سازمان ثبت اسناد و املاک نیست که باید در این رابطه پاسخگو باشد. آن‌هایی که در پهنه زمین مجوز‌ها را صادر می‌کنند هم باید پاسخگو باشند. درخواست ما از سازمان ثبت اسناد و قوه قضاییه این است که این موارد را تکمیل کند.».

اما گویا موضوع تعامل نداشتن دیگر دستگاه‌های دولتی با فعالیت‌های مرتبط سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای دولت الکترونیک موضوع تکراری است. تا جایی که ماه گذشته موجب انتقاد ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه شد. او با اشاره به تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه برای ایجاد سامانه شناسایی اموال محکومٌ علیهم گفت: با وجود تدوین آئین‌نامه آن از سوی دولت و فراهم کردن زیرساخت‌های آن توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دستگاه‌های دولتی به این تکلیف قانونی عمل نمی‌کنند و بانک‌ها نیز تاکنون وظایف خود در این زمینه را انجام نداده‌اند.»
با تمام این صحبت‌ها باید دید که با توجه به انتقاد‌ها از سازمان ثبت اسناد و املاک مبنی بر متصل نشدن این سازمان به دولت الکترونیک و نداشتن تعامل دستگاه‌های دولتی برای اجرایی کردن سامانه‌هایی که در این سازمان به وجود آمده است، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چه برنامه‌هایی برای مرتفع شدن این انتقاد‌ها دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از وب زوم، تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۴۱۵، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
والا کارت های ملی جدید با شعار دولت الکترونیک اومد ولی هیچ استفاده ای ازش نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
دولت الكترونيك هم وعده بيجايي در زمينه بهبود اوضاع بروكراسي اداري داره به مردم ميده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
اتفاقا الكترونيكي شدنشون مانع فساد زايي شون ميشه جناب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
داريم در مورد كدوم دولت الكترونيك صحبت ميكنيم؟ خداييش بعيد ميدونم شدني باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین