پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل حاشیه نشین‌ها یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت من خواهد بود. من به حاشیه شهر‌ها خیلی رفتم و می‌بینم که تولید و کشاورزی برای آن‌ها صرف نمی‌کند.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلاتی که کشور و مردم نسبت به آن گله‌مند هستند و دغدغه دارند حاشیه‌سازی شدن هاست.

وی گفت: حاشیه سازی، رفع دغدغه‌های مردم، رفع گرانی، رفع بیکاری، مسئله ایجاد اشتغال برای مردم و رفع بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مسئولین را باز می‌دارد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: مسائل حاشیه و حاشیه سازی‌های سیاسی فقط کار‌ها را دچار مشکل می‌کند، بنده اعلام کردم به دور از جریان جناح بازی سیاسی و سیاسی بازی و روابط سیاسی که بعضاً بین جناح‌ها و گروه‌ها هست در خدمت مردم خواهم بود و مردم در این قضیه حتماً مساعدت خواهند کرد.

وی گفت: در دستگاه قضائی در همین مدتی که بودم بسیاری تلاش کردند بنده را از متن به سمت حاشیه ببرند، اما بنده اعلام کردم که من گرفتار حاشیه‌ها نخواهم شد در دولت هم همین کار را خواهم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های کشور گفت: از همه ظرفیت‌ها در کشور استفاده خواهیم کرد چرا که کشورمان ظرفیت بسیاری دارد و به خاطر بعضی جناح بازی‌ها؛ کشور گرفتار جناح بازی شده و از بسیاری ظرفیت‌های موجود غفلت شده است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: من معتقدم در دولت عدالت ایجاد خواهیم کرد، چون دولت ما قرار است عدالت را اجرا کند.

وی گفت: یکی از جلوه‌های عدالت؛ استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است و هر کس که قابلیت داشته باشد از آن استفاده خواهیم کرد و ما نگاه نکنیم که این برای این قبیله است یا آن دسته است یا اهل این شهر است یا آن منطقه.

حجت الاسلام رئیسی افزود: در مجموعه قضائی همین را پیش بینی کردیم و بنده از ابتدایی که وارد قوه قضائیه شدم جلسه با رسانه‌ها داشتم و رسانه‌ها گفتند که ۴۰ پرونده در دادگستری مطرح است که قوه قضائیه شاکی آن است و من همان جا گفتم اگر شاکی قرار است من باشم من از همه رسانه‌ها گذشت می‌کنم و گذشت کردم و دستور دادم تا از هر ۴۰ پرونده بگذرند.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: باید رسانه‌ها در سخن گفتن و انتقاد کردنشان آزاد باشند، خودمان هم همیشه در معرض نقد قرار داریم و دولتی که در معرض نقد پذیری خودش را نگذارد حتماً دچار آفت و فساد خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: رسانه‌ها هستند که به اشکالات توجه دارند و توجه می‌دهند و ممکن است زبان آن‌ها در نقدپذیری مقداری تند هم باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم به متن توجه کنیم باید به نقد‌ها توجه و امور را اصلاح کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدیم دولت باید به شهرداری‌ها در اداره امور کمک کند، چرا که در خیلی از شهر‌ها مردم توان مالی برای کمک به شهرداری‌ها را ندارند.

وی افزود: شهر تهران توسط شورای منتخب مردم اداره می‌شود و شهردار هم در واقع منتخب شورای شهر است نه فقط تهران بلکه همه شهر‌ها توسط شورای شهر، شهردارانشان منصوب می‌شوند و این یک موهبتی است که از اعتبار قانون اساسی داریم.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: رأی و انتخاب مردم برای اداره کردن امور شهری و خدمات شهری؛ فرصت خوبی است، اما دو نکته اینجا مد نظر است؛ نکته اول اینکه باید ساز و کار‌های اجرایی برای همه شورا‌ها و شهر‌ها به صورتی باشد که ما هر روز شاهد یک آسیب در شورا‌های شهر و کشور نباشیم.

وی گفت: شهرداری‌ها از جا‌های مهمی هستند و ارتباط با مردم و بسیاری از خدمت رسانی‌ها به مردم در آنجاست که اگر دچار آسیب شود و اگر منافع شخصی؛ جایِ منافع ملی و منافع شهری را بگیرد کار بسیار سخت خواهد بود.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: برخورد‌هایی که قوه قضائیه با بعضی از اعضای شورای شهر‌ها درخصوص تخلفات کرده است در اشکالات ساختاری بود که این اشکالات موجب یک مشکلات رفتاری شده و حتماً ساختار‌ها باید اصلاح شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: افرادی که به عنوان نماینده مردم می‌آیند باید بدانند که شورا جایگاه خدمت است؛ جایگاه رانت خواری و فساد نیست و حقیقتاً شورا‌های شهری که خوب عمل کردند؛ بسیار خوش درخشیدند و آن جا‌هایی که دچار آسیب شدند توجه نکردند به ماموریت اصلی شان و تا وارد شورای شهر شدند دچار آسیب شدند.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری‌ها باید از ناحیه دولت حمایت شوند، درآمد شهرداری‌ها برای اداره شهر‌ها کافی نیست و در بسیاری از شهر‌ها آنقدر مردم درآمد ندارند تا در اختیار شهرداری‌ها بگذارند حمایت دولت از شهر و شهرداری‌ها و خدمات شهری ضرورت دارد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: یکی از مسائل؛ حاشیه نشینی در شهرهاست که عزیزان ما به دلیل مشکلات اقتصادی در داخل روستا‌ها و شهر خودشان آمدند در حاشیه شهر‌ها ساکن شدند که اگر زمینه تولید و کشاورزی باشد برای چه باید وارد حاشیه شهر‌ها بشوند.

وی افزود: این گرفتاری به خاطر این است که درست عمل نشده، نارضایتی ایجاد شده و افراد آمده اند در حاشیه شهرها؛ و در واقع با مشکلات در حال زندگی هستند.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: مشکلات عزیزان حاشیه نشین؛ حتماً از موارد اصلی ما و جزو محور‌هایی است که حتماً دنبال خواهیم کرد؛ که مشکل حاشیه نشینان حل شود.

حجت الاسلام رئیسی افزود: حاشیه نشین ها؛ خانواده‌های محترمی هستند که اهل تولید، اشتغال و کار هستند و گرفتاری موجب شده تا بیایند در حاشیه شهر‌ها ساکن شوند.

وی گفت: امروز از هر کدام سؤال کنید؛ این‌ها گرفتاری شان این است که دیگر کشاورزی صرف نمی‌کند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: باید مسئله حاشیه‌نشینی را حل کنیم و با دادن خدمات به این عزیزان و دیدن مشکلات اینها؛ بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی را حل می‌کنیم.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی برای حاشیه و متن شهر و آسیب‌های اجتماعی زیبنده شهر نیست؛ به ویژه شهر تهران، این آسیب‌های اجتماعی که مردم را رنج می‌دهد و پدر، مادر، کاسب و جوانان عزیز ما را رنج می‌دهد زیبنده شهر تهران به عنوان پایتخت کشور نیست.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: رفع این آسیب‌های اجتماعی یک همکاری بسیار جدی از ناحیه مردم می‌خواهد و یک اقدام بسیار فوری از ناحیه دولت.

حجت الاسلام رئیسی گفت: موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی جزو دستورات جدی کار ما خواهد بود و در این قضیه، چون در بخش پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه کار کرده ام؛ با این موضوع آشنا هستم.

وی افزود: حوزه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه؛ کارش همین بوده، این‌ها از مسائلی است که باید دنبال شود و مسئله آسیب‌های اجتماعی از مسائلی است که ما در آن عقب هستیم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: مسأله رفع آسیب‌های اجتماعی به دست دولت جزو محوری‌ترین کار‌ها خواهد بود؛ هم ساز و کار را ایجاد خواهیم کرد و هم مأموریت دقیق را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه و یا سازمانی که برای این کار ایجاد شده دنبال خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۷۷۷۶۱۰۹، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین