پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
نقش زنان در ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها بیشتر از آن چیزی است که تصورش می‌رفت؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد با حضور رسانه‌ای سپیده شبستری، همسر عبدالناصر همتی وارد مرحله تازه‌تری شده است.

شعار سال: اگرچه در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری نقش زنان در کنار کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری چندان به‌چشم نیامد و تقریبا هیچ‌کدام از ۶کاندیدای کارزار نهایی انتخابات درسال ۹۶ در روز ثبت‌نام همسران‌شان را در کنار خود نداشتند، اما به‌نظر می‌رسد قرار است این روند در سیزدهمین دوره با تغییرات اساسی همراه شود؛ تغییراتی که از همان نخستین روزهای ثبت‌نام‌ها قابل مشاهده بود.
 
 در این میان براساس آنچه از اخبار انتخاباتی برمی‌آید، نقش زنان در ستادهای انتخاباتی کاندیداها بیشتر از آن چیزی است که تصورش می‌رفت؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد با حضور رسانه‌ای سپیده شبستری، همسر عبدالناصر همتی وارد مرحله تازه‌تری شده ‌است.

همتی که یکشنبه شب مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری بود، برای مصاحبه قبل از بخش خبری که به نمایندگان کاندیداها اختصاص دارد، همسر ش را به‌عنوان نزدیک‌ترین فرد به‌خود به این برنامه فرستاد. شبستری در این گفت‌وگو ناگفته‌هایی از مسائل شخصی، خصوصیات و توانمندی‌های همتی را بیان کرد و با تسلط کلامی خود در این مصاحبه توانست الگوی موفقی از حضور زنان را در کنار کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به نمایش بگذارد؛ موضوعی که تا پیش از این سابقه نداشت.
 
حضور رسانه‌ای موفق همسر همتی که توانست با پوشش و بیانی متمایز، تصویری امروزی از زنان مسئولان کشور ارائه دهد، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و نگاه‌های بسیاری را به کمپین انتخاباتی رئیس برکنار شده بانک مرکزی جلب کرد. در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد در اردوگاه اصولگرایان نیز نقش زنان در ستادهای انتخاباتی بیش از دوره‌های گذشته درحال پررنگ‌تر شدن است. گذشته از حضور زهرا شیخی، نماینده مجلس یازدهم در قامت رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده‌هاشمی، از برخی دیگر از ستادهای کاندیداهای اصولگرا خبر می‌رسد که زنان نقش ویژه‌ای در فعالیت‌های انتخاباتی برعهده گرفته‌اند.
 
آنچه از اخبار ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی منتشر می‌شود، نشان می‌دهد این بار قرار است زنان نقش ویژه‌تری در فعالیت‌های این ستاد ایفا کنند. گفته می‌شود سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس یازدهم و رئیس فراکسیون محیط‌زیست، به‌عنوان مسئول کمیته زنان رئیسی فعالیت می‌کند و زهره‌سادات لاجوردی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، نماینده تهران در مجلس یازدهم هم از زنانی است که نقش مؤثری در کمیته بانوان ستاد رئیسی برعهده دارد. در کنار اینها جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی و دختر سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی نیز در این دوره نقش بیشتری در ستاد انتخاباتی رئیس دستگاه قضا برعهده دارد. شنیده‌ها حاکی است او که از دانشگاه تربیت‌مدرس مدرک دکتری فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دارد و عضو هیأت علمی دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهیدبهشتی هم هست، در اتصال بدنه نخبه و دانشگاهی به ستاد رئیسی نقش ویژه‌ای برعهده دارد و مشغول رایزنی در این حوزه است.
 
اگرچه نقش کمرنگ زنان در کمپین‌های انتخاباتی دیگر کاندیداها ازجمله سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی و محسن مهرعلیزاده بیش از پیش به‌چشم می‌آید و تاکنون نقش مؤثری از زنان در این ستادها رسانه‌ای نشده‌است، اما به‌نظر می‌رسد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری عرصه تازه‌ای برای نقش‌آفرینی زنان در کنار کاندیداها به‌شمار می‌رود و بازتاب فعالیت‌های انتخاباتی سپیده شبستری، همسر عبدالناصر همتی در شبکه‌های اجتماعی موید این نکته است که نقش زنان در این دوره می‌تواند بیش از آنچه تصور می‌شود در موفقیت کاندیداها مؤثر باشد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اعتماد آنلاین  ، تاریخ انتشار:11 خرداد 1400، کدخبر:491917 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین