پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
بعد از برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، افکار عمومی نسبت به بی ادبی‌های مهرعلیزاده، گستاخی و گردن کلفتی زاکانی، قلدری محسن رضایی، عصبانیت رئیسی و انفعال همتی، واکنش نشان داد که شما را در ادامه، به خواندن متن دعوت می‌کنیم.
شعار سال: مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری با حواشی چندی از منظر اخلاقی - قانونی همراه بود. ذکر این حواشی نه برای تهییج شهروندان، بلکه برای تذکر به نامزد‌ها بیان می‌شود. باشد که بفهمند در گام دوم انقلاب هستند و ادبیات خاص گام اول در مقام مدیر را باید کنار بگذارند.

*** بی ادبی مهر علیزاده: دو عبارت سندروم پست‌های بی قرار و با شش کلاس سواد نمی‌توان کشور اداره کرد، آغازی برای پایان مهرعلیزاده، دکتر مهندس اقتصاد، می‌تواند تلقی شود. خبط دوم مهرعلیزاده که توسط همتی هم تکرار شد و نوعی توهین ملی محسوب می‌شود، ورودبه مباحث قومیتی و صحبت به زبان آذری بود.

*** گستاخی و گردن کلفتی زاکانی: استفاده از ادبیات ارباب رعیتی، قلدر مابانه، تهدید نامزد‌ها (تهدید همتی)، بهره گیری از الفاظ خارج از عرف (بار آخرتان باشد که می‌گویید نامزد پوششی) و ..، نام زاکانی را نزد افکار عمومی با نوعی نفرت عجین کرد.

*** قلدری محسن رضایی: وقتی در مقابل اتهام ناکارآمدی در جنگ و مسائل و حرف‌های مطرح در برخی از عملیات‌ها قرار گرفت، با نوعی فرار به جلو اقدام به تهدید همتی نمود. سوال افکار عمومی از آقای رضایی این است که: مگر تو کی هستی؟

*** عصبانیت رئیسی: با وجود اخلاق مداری و رعایت چارچوب ها، در بخشی از مناظره عصبانی شده و اقدام به دفاع- تهاجم با محوریت خود محور بینی و منیت نمود. خیلی‌ها معتقدند آقای رئیسی از دو میلیون فالوئری صحبت کرده که کمترین مهارت فردی در برقراری ارتباط موثر با آن‌ها را ندارد.

*** انفعال همتی: از ابتدای کار با نوعی راهبرد اعتراضی جلو آمد و خود را در حوزه فنی اقتصاد کلان و مدیریت پولی- بانکی، مستقر نمود و اقدام به تاختن بر دانش و سطح سواد دیگران کرد. اما با دو تشر زاکانی و رضایی، در جا زد و انفعال شدید تا سر حد تقاضا از رئیسی برای دریافت امان نامه را در پیش گرفت.

*** قاضی زاده و جلیلی: شاید اثرگذاری چندانی در مباحث انتخاباتی نداشتند، اما بنظر پیروز میدان بوده و چارچوب‌های اخلاقی و ارتباطی را بشکل شایسته تری رعایت کردند.
حواشی اخلاقی- قانونی مناظره اول ۱۴۰۰
 
در این باره بیشتر بخوانید: 
 
در ویدئوی زیر می توانید نظرات مردم در مورد اولین مناظره کاندیداها ریاست جمهوری را مشاهده کنید:
تعداد بازدید : 2
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین