پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
وزنامه صهیونیستی انتخاب قریب‌الوقوع «میشل عون» به ریاست جمهوری لبنان را به معنای پیروزی بی‌چون و چرای حزب‌الله و ایران در این کشور ارزیابی کرد.

شعار سال: روزنامه «اسرائیل هیوم» چاپ سرزمین‌ اشغالی و نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی در تحلیلی بر تحولات سیاسی جاری در لبنان نوشت: انتخاب ژنرال «میشل عون» به ریاست جمهوری لبنان به این معناست که «سید حسن نصرالله» پیروز بزرگ میدان است.

شبکه لبنانی «المنار» به نقل از این روزنامه نوشت: به اعتقاد این روزنامه صهیونیستی انتخاب رئیس جمهور و حتی انتخاب نخست وزیر در لبنان اهمیت چندانی ندارد، آنچه حائز اهمیت است، این است که «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل و متحد عربستان سعودی در لبنان در برابر حزب الله سرفرود آورد و به آنچه دبیرکل این حزب دیکته کرده بود، تن داد.

اسرائیل هیوم افزود: موضع حریری در زمینه پذیرش نامزدی عون به‌معنای بلند کردن پرچم سفید و تسلیم شدن حریری و عربستان سعودی است که به نصرالله و ایران اجازه می‌دهد، نفوذ خود را در لبنان توسعه داده، خواسته‌های خود را بر لبنان دیکته کنند.

این روزنامه درباره گزینه‌های راهبردی عون نیز نوشت: عون از قدرت سیاسی خود برای تشکیل ائتلاف راهبردی بلند مدت با نصرالله استفاده کرد و این تحولی مهم در گزینه‌های روی میز مارونی‌های لبنان است که پیش‌تر آمریکا و فرانسه و چه بسا در آینده «اسرائیل» را هم پیمان خود می‌دیدند، در حالی‌که عون و مارونی‌ها اکنون سرنوشت خود را به نصرالله و ایران گره زده‌اند.

اسرائیل هیوم سرفرود آوردن حریری مقابل حزب الله را به پایان آوردن پرچم‌ها تشبیه کرد که معادلات را در عراق و سوریه بار دیگر به سود ایران رقم خواهد زد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 آبان 1395، کد مطلب: 13950810000374، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
کی گفته که میشل عون کاملا با ایران هماهنگه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین