پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای مورد نظر، به یاد اقلیت ها و قومیت ها می افتند تا با شعارهای تبلیغاتی که خیلی از آنها پشتوانه اجرایی ندارد بتوانند رای مردم را داشته باشند.نمونه این شعارها را در انتخابات قبلی می توانیم ببینیم که زاگرس نشینان را تحریک کردند اما بعد از انتخابات هیچ اثر و عملی از شعارها دیده نشد.این مسئله ضرورت دقت بیشتر در انتخابات را مطرح می کند که باید با روشی مطالبه گر به دنبال کاندید اصلح و کارامد باشیم.اینکه یک کاندید چقدر می تواند به رفع محرومیت منطقه زاگرس نشین کمک کند یا از نخبگان این خطه در پست های مدیریتی استفاده کند سوال دیگری است که در اینجا مطرح میشود اما تجربه نشان داده که هیچ یک از اینها تاکنون محقق نشده است.
شعار سال: متأسفانه در دهه‌های گذشته، مردمان اصیل و نجیب استان‌های زاگرس نشین کشور، علیرغم ظرفیت بالایی که در سرمایه‌های انسانی، طبیعی، فرهنگی و ... دارا هستند، همواره درگیر مسائل و مشکلات مختلفی بوده و هرگز به جایگاهی که درخورشان باشد دست نیافته‌اند. شاید بتوان بخش قابل توجهی از این مشکلات را در گرو مدیریت ناکارآمدی دانست که در بخش‌های اجرائی کشور حاکم بوده‌است و این در حالی‌ست که مردمان این دیار، در هر انتخابات، سهم ارزشمندی را که در استفاده از ظرفیت مدیران اجرائی
کارآمد می‌توانند داشته باشند با مهندسی ناصحیح آرای خود از دست می‌دهند.

زاگرس نشینان فهیم و هوشمند، بایستی موشکافانه و با دقت بیشتری به موضوع انتخابات نگاه کنند و توجه کنند که در چند انتخابات گذشته، همواره افرادی با شعار‌های قومیتی و مظلوم نمایانه و تحریک کننده به میدان آمده‌اند و بخش بزرگی از سبد رأی استان‌های حوزه‌ی زاگرس را به خود اختصاص داده‌اند، و در نهایت همان‌گونه که پیش‌تر نیز انتظار می‌رفته به راحتی از صحنه‌ی رقابت حذف شده و با اعلام نتایج انتخابات، هیچ ردّی از ادّعا‌ها و شعار‌های عوام‌فریبانه‌ی آن‌ها به‌جا نمی‌ماند و حتّی با وجود مشارکت در مسئولیت‌های مهم، هیچ‌گونه پیگیری مؤثّری نیز برای حلّ مسائل و مشکلات این مردم غیور انجام نمی‌دهند.
آیا تا کنون از خود پرسیده‌ایم که سرنوشت بخش مهمی از آراء ما در طول شانزده سال اخیر چه بوده‌است؟

آیا با وجود اهدای آرای خود در لوای قومیت‌گرایی و برادری، به افرادی که تنها با مظلوم نمایی‌های هرچهارسال یکبار سعی در عوام فریبی داشته‌اند، سهمی از دولت‌ها داشته‌ایم و یا اشخاص مورد نظر در طول این سالیان، تعاملی با دولت‌ها داشته‌اند؟

آیا با آرای ما، فضا برای رشد نخبگان این منطقه در سیستم‌های مدیریتی کشور بازتر شده‌است؟ آیا با نگاه قومیت زده توانسته‌ایم به رفع محرومیت و توسعه نیافتگی این جغرافیا کمک کنیم؟

بهتر نیست از امروز به‌جای نگاه منطقه‌ای و قومی در انتخابات با نگاهی بلندتر و دیدی وسیع‌تر تلاش کنیم با انتخاب اصلح، موتور نیم‌سوز توسعه‌ی کشور را دوباره به راه بیندازیم تا از برکت چرخش چرخ‌های توسعه، مردمان عزیز دیار زاگرس نیز بهره‌مند شود؟

بهتر نیست با انتخاب اصلح به برقراری عدالت اجتماعی، اجرای مدیریت کارآمد، رفع تبعیض و فساد و سیطره‌ی اخلاق کمک کنیم تا به برکت آن، محرومیت و مشکلات از این منطقه نیز کمتر شود و دوباره صدای خوش آهنگ چرخ‌های پیشرفت در گوشه و‌ کنار کشور عزیزمان بلند شود و مردم عزیز این منطقه نیز برکت و آثار حضور پرشور خود در انتخابات را بهتر درک کنند؟

آیا از خود پرسیده ایم که چند نفر از معاونین و مدیران ارشد و رؤسای کل استان‌ها در قوه قضائیه از نخبگان زاگرس نشینند؟

آیا تحقیق نموده ایم که کدام مقام ارشد و کاندیدا در مقام عمل به صداقت و کارآمدی زاگرس نشینان نگاه عادلانه‌ای داشته است؟

ان‌شاء‌الله زاگرس نشینان هوشمند این بار نشان خواهند داد که هرگز در دام شعار‌های ناسیونالیستی و عوام فریبانه نخواهند افتاد و این فرمایش رهبر فرزانه‌ی انقلاب را سرلوحه‌ی انتخاب مدیرِ اصلح قرار خواهند داد که: «همه‌ی تمایلات منطقه‌ای و قومی و بخشی باید در پرتو نگاه ملّی براورده شود.»

واحد سیاسی ستاد مرکزی بصیرت
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عادلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
1
بسیار عالی و متقن نوشته شده است


شرط اصلاح وضعیت استان ما و .... اصلاح فرهنگی است لرستان به انقلاب فرهنگی نیاز دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین