پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی برای زائران اربعین پرداخت و گفت: مسئولیت بهداشتی و درمانی زائران در خاک عراق بر عهده مرکز پزشکی هلال احمر است.

شعارسال: سیدعلی مرعشی صبح سه شنبه در نشست خبری که در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: مرکز پزشکی هلال احمر با آسیب شناسی خدمات بهداشتی و درمانی زائران اربعین طی سال گذشته و امسال تصمیم گرفت برای بهبود ارائه خدمات به زائران تغییراتی را در نحوه اجرای خدمات بهداشتی و درمانی انجام دهد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۹۰۰ نفر در خدمت زائران اربعین بودند، افزود: امسال بیش از دو هزار نفر در قالب تیم های مختلف به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین خواهند پرداخت.

کیفیت خدمات افزایش می یابد

مرعشی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۱۱ چادر درمانی برای زائران اربعین مستقر شده بود، اظهار داشت: در سال گذشته خدمات این چادرها بسیار محدود بود اما امسال تصمیم گرفته شد تعداد چادرها را کاهش داده اما کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

به گفته مرعشی در چادرهای درمانی هلال احمر برای زائران اربعین علاوه بر پزشک عمومی، پرستار زن و مرد، نیروهای امدادگر، نیروهای بهداشتی و تکنسین‌های اورژانس و تجهیزات پزشکی بیشتری نیز در این چادرها وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان این مطلب که چادرهای درمانی هلال احمر در مرزهای مهران، بصره، چزابه، شملچه و عماره مستقر خواهند شد، تاکید کرد: خدمات این چادرها بیشتر در زمان بازگشت زائران خواهد بود زیرا خستگی راهپیمایی مشکلاتی را برای زائران به وجود خواهد آورد.

۶ تریلی دارو از سازمان امداد و نجات به عراق ارسال می شود

وی با اعلام اینکه ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۲۶ دستگاه آمبولانس در خاک عراق مستقر خواهند شد، افزود: ۲۵۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات پزشکی توسط ۶ تریلی از سازمان امداد و نجات بارگیری و از طریق مرز مهران وارد خاک عراق خواهد شد.

مرعشی تاکید کرد: میزان داروها برای هر یک از چادرهای درمانی مشخص شده است.

وی با اشاره به وجود دو درمانگاه هلال احمر در نجف افزود: ۱۸ تیم درمانی در چادرهای کربلا آماده خدمات رسانی به زائران خواهند بود.

زائرانی که بیماری خاص دارند، داروهای خود را همراه داشته باشند

مرعشی به زائرانی که بیماری خاص دارند توصیه کرد: داروهای خودشان را به همراه داشته باشند زیرا ممکن است داروهای آنها در لیست داروهای ارسالی به عراق وجود نداشته باشد و از این جهت دچار مشکل شوند.

خدمات مراکز درمانی عراق پاسخگوی بیماران دیالیزی نخواهد بود

وی همچنین به بیماران دیالیزی که قصد حضور در پیاده روی مراسم اربعین دارند توصیه کرد: در فرصت مناسب تری به کربلا مشرف شوند زیرا خدمات مراکز درمانی عراق در این ایام پاسخگوی بیماران دیالیزی نخواهد بود.

وی افزود: زائرانی که بیمه نباشند و بخواهند از طریق خدمات درمانی بیمارستان های عراق استفاده کنند باید هزینه های آن را متقبل شوند و از این جهت دچار مشکل خواهند شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عین حال از رایگان بودن خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر در چادرها و درمانگاه های جمعیت هلال احمر عراق برای زائران خبر داد و گفت: تلاش کرده ایم خدمات بهداشتی و درمانی که به زائران اربعین ارائه می دهیم از کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:11 آبان 1395، کد مطلب: 3811919، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین