پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
بانک پاسارگاد که در سال مالی ۹۹ رشد قابل توجهی در درآمد‌های مشاع و غیر مشاع خود داشته است با جهش چشمگیری بیش از ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است.
شعار سال:  بانک پاسارگاد با نماد معاملاتی وپاسار که مراحل اجرایی تاسیس آن از نیمه دوم سال ۱۳۸۳ انجام شده بود در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۸۴ با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی و با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی که ۲۰۰ میلیارد تومان آن توسط موسسان و ۱۵۰ میلیارد تومان آن با پذیره نویسی توسط ۳۴ هزار نفر پرداخت شده بود فعالیت خود را آغاز کرد.

این بانک چشم‌انداز ۱۰ ساله آینده خود را با داشتن رتبه اول بانک‌های خاورمیانه و بودن در بین ۵۰۰ شرکت برتر جهان ترسیم کرده است.

مقدار شناوری سهام شرکت ۳۳ درصد، نسبت p/e ۱۶.۸۱ و ارزش بازار آن تا پایان ساعت کاری بازار امروز (۱ تیرماه ۱۴۰۰) ۱۰۰ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان می‌باشد.

بالاترین قیمت سهام این بانک در یک سال مالی ۹۹ مبلغ ۱۵۳۳ تومان و پایین‌ترین قیمت ۳۶۰.۸ تومان بوده است.



خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری بانک در سال مالی ۹۹ با رشد ۲۱۳ درصدی نسبت به سال مالی قبل به مبلغ ۲۱۹۱ میلیارد تومان و خالص درآمد کارمزد با ۱۳۱ درصد رشد به ۱۳۴۹ میلیارد تومان رسیده است.

سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت با ۳۱۱ درصد افزایش در این سال مالی ۳۰۳۰ میلیارد تومان و سود مبادلات و معاملات ارزی با ۳۸۲ درصد رشد به ۷۹۹۸ میلیارد تومان رسیده‌اند.

مجموع درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی ۹۹ با بیش از ۲۳۳ درصد رشد مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان بوده است.

خالص سایر درآمد‌ها و هزینه‌ها با جهش چشمگیر ۱۵۴۷۸ درصدی از مرز ۱۰ هزار و ۵۴ میلیارد تومان گذشته است.

سودخالص شناسایی شده برای وپاسار در این سال مالی ۱۴ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان بوده است که افزایش ۴۳۵ درصدی را نسبت به سال مالی قبل نشان می‌دهد.

همچنین وپاسار با سرمایه جدید ۶۵۵۲ میلیارد تومانی خود، سود ۲۲۲.۶ تومانی به ازای هر سهم شناسایی کرده است.

مجموع سپرده‌های دریافتی بانک در این دوره با افزایش ۵۱ درصدی به ۱۷۹ هزار میلیارد تومان رسیده، که از این مبلغ ۱۵۸ هزار میلیارد تومانی مربوط به سپرده‌های ریالی ۲۱ هزار میلیارد تومان آن مربوط به سپرده‌های ارزی بوده است.

سپرده‌های هزینه‌زا با ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بیشترین وزن را در سپرده‌های جذب شده بانک داشته است.
 
رقم سپرده قانونی بانک پاسارگاد اعلام شد

 اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی (حسابرسی نشده) ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال گذشته بانک پاسارگاد در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)، منتشر شد.

 بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی دوازده ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) بانک پاسارگاد نشان می‌دهد در بخش صورت سود و زیان جامع - تلفیقی این بانک، سود خالص حسابرسی نشده در دوره منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ با رشد ۴۳۴.۷۶ درصدی نسبت به رقم حسابرسی شده در زمان تجدید ارائه شده پایان سال ۹۸، به رقم ۱۴۵،۸۴۰،۰۸۸ میلیون ریال رسیده است.
گزارشی از عملکرد یکساله وپاسار
در بخش دارایی‌های بانک پاسارگاد، مشاهده می‌شود که دارایی‌های ثابت مشهود این بانک در دوره منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) ۲۹۰،۴۱۹،۰۷۸ میلیون ریال تعیین شده که نسبت به میزان تجدید ارائه شده در تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۰۱، بیش از ۶۴ درصد رشد داشته است.

همچنین رقم سپرده قانونی این بانک در بخش دارایی ها، با رشد ۱۱۰.۱۳ درصدی نسبت به میزان تجدید ارائه شده در تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ به رقم ۱۷۴،۵۴۷،۷۴۸ میلیون ریال در دوره منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ رسیده است.

در بخش دیگری از دارایی‌های بانک پاسارگاد، موجودی نقد این بانک است که در دوره منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) به رقم ۳۰۰،۵۸۴،۱۳۴ میلیون ریال رسیده است. در مجموع، جمع دارایی‌های بانک پاسارگاد در دوره منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به رقم ۲،۷۴۴،۶۶۹،۷۸۱ میلیون ریال رسیده که نسبت به زمان تجدید ارائه شده ۱۳۹۸/۰۱/۰۱، بیش از ۱۲۰ درصد بیشتر شده است.
گزارشی از عملکرد یکساله وپاسار
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نقدینه، تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر:۷۰۹۹۰.naghdineh.com

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض بورس، تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر:۲۸۷۰۴، nabzebourse.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین