پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
عربستان که بعد از یک سال و نیم حمله به یمن نتوانسته به مقاصد خود در این کشور دست یابد حالا مدعی است که یمنی‌ها با لابی گری در شورای امنیت قصد درهم شکستن ائتلاف این کشور علیه مردم یمن را دارند.

شعار سال: عربستان که بعد از یک سال و نیم تجاوز به یمن نتوانسته نظر کشورهای جهان را نسبت به حمایت از خود در این جنگ جلب کند، یمن را به لابی گری در شورای امنیت متهم کرده است.

شبکه خبری «العربیه»، در گزارشی مدعی شده که برخی چهره‌های نزدیک به ایران، لبنان، عراق، کویت و برخی کشورهای اروپایی در شورای امنیت تلاش می‌کنند از یمن در برابر عربستان حمایت کنند.

بر اساس این گزارش این لابی به صورت موازی از سوی اهرم‌های فشار در اروپا و آمریکا حمایت می‌شوند که تلاش آن‌ها برای از بین بردن ائتلاف عربی-سعودی و متوقف کردن عملیات نظامی عربستان در یمن است.

العربیه ادعا کرده لابی یمن در شورای امنیت سازمان ملل تلاش می‌کند اوضاع این کشور را به ائتلاف ربط دهد و در نشست‌های غربی از فعالیت‌های شخصیت‌هایی چون «عبدالحمید دشتی» نماینده پارلمان کویت و «کمال الهلباوی» سخنگوی پیشین اخوان المسلمین حمایت می کند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که با وجود دروغپردازی رسانه‌های وابسته به عربستان درباره جنگ یمن، جنایت‌های ریاض علیه مردم یمن به حدی است که نیاز به لابی گری برای انتشار آن نیست.

اخیرا روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی با استفاده از تعبیر «جنگ فراموش شده» برای یمن به رنج میلیون‌ها یمنی پرداخته که در پی جنگ عربستان علیه کشورشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه تایمز نوشته در حالی میلیون‌ها یمنی از سوء تغذیه و گرسنگی رنج می‌برند که عربستان کشورشان را با بمب‌هایش چندپاره می‌کند.

این روزنامه نوشت که میلیون‌ها یمنی از سوء تعذیه رنج می‌برند و دلیل آن چیزی نیست جز جنگی که عربستان به راه انداخته و ایالات متحده و بریتانیا با تأمین سلاح برای ریاض در آن دست دارند و تأکید کرده واشنگتن و لندن باید اخلاقا از تأثیر خود بر ریاض استفاده کنند و کانال‌هایی برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به یمن باز کنند و عربستان را وادار کنند که دیگر شهروندان یمنی را در حملاتش هدف قرار ندهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 آبان 95 ، کد مطلب: 13950810000596: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین