پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
مراسم رونمایی از سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضاییه امروز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه مردمی بودن همواره مورد نگاه رهبر معظم انقلاب بوده است و در حکم رئیس قوه قضاییه نیز بر این موضوع تاکید شده است.
شعار سال: مراسم رونمایی از سامانه مشارکت‌های نهاد‌های مردمی قوه قضاییه امروز با حضور علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و برخی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد و خیرین کشور در ساختمان مرکزی معاونت پیشگیری برگزار شد.
در این مراسم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تشکر از زحمات معاون سابق اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت:عمده کار‌هایی که امروز شاهد آن هستیم برگرفته از زحمات ایشان است.
وی در ادامه با بیان اینکه مزیت جمهوری اسلامی نسبت به کشور‌های دیگر مردم هستند، تاکید کرد: مردم همیشه پای کار هستند.
غلامی با اشاره به اینکه نهاد‌های مردمی ۶ ویژگی منحصر به فرد دارند گفت:فراگیری، نفوذ، تنوع، اخلاص، خلاقیت و قدرت شناسایی جزو این ویژگی‌ها هستند.
 
 
سامانه مشارکت مردمی قوه‌قضائیه رونمایی شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه مردمی بودن همواره مورد نگاه رهبر معظم انقلاب بوده است و در حکم رئیس قوه قضاییه نیز بر این موضوع تاکید شده است گفت: در حکم رهبر معظم انقلاب به رئیس قوه قضائیه مردمی بودن به وضوح مورد توجه قرار داده شده است؛ یعنی در هرجایی به حضور مردم حس شد از آن‌ها استفاده کنیم چراکه محاسبه‌گری ندارند و فقط برحسب علاقه کار انجام می‌دهند.
غلامی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم تاکید کرد: در حوزه پسا جرم نهاد‌های شبه قضایی داریم که نقش نهاد‌های مردمی در آن بسیار مهم جلوه می‌کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه درباره افتتاح سامانه مشارکت‌های مردمی گفت: کارکرد این سامانه به نحوی است که از موازی کاری، جلوگیری کرده و باعث می‌شود یک هم افزایی مناسبی شکل گیرد.
در ادامه این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درجمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد این سامانه گفت: از ابتدای ریاست رئیس قوه قضاییه نهاد‌های مردمی یک جایگاه خاصی پیدا کردند به این معنا که بخشی از کارکرد‌های قوه قضاییه با نهاد‌های مردمی قابل واگذاری است و آن‌ها می‌توانند کار‌هایی انجام دهند که شاید از عهده قوه قضاییه خارج باشد.
وی اضافه کرد: با همین رویکرد یک دستورالعملی توسط رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده و بخشی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مامور شد که با این دستورالعمل یک ساز و کاری را برای مشارکت نهاد‌ها طراحی کند. پس از صحبت‌هایی که با مجموعه‌های متناظر داشتیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یک سامانه اولیه‌ای برای ثبت نام و مشارکت این نهاد‌ها باید تعبیه شود و نهاد‌های مردمی ثبت نام کنند و در مرحله بعد با مشارکت خود آن‌ها بتوانیم سامانه را ارتقا بدهیم و کارویژه‌هایی را که آن‌ها می‌توانند برای ما انجام بدهند، تعریف کنیم.
غلامی گفت: به عنوان مثال در مرحله پیش از وقوع جرم بسیاری از فعالیت‌هایی که سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌دهند کار‌های حمایتی است و در عوامل پیشگیری از وقوع جرم مهم است. شغل زندانیان پس از آزادی عامل پیشگیری از وقوع جرم است که توسط نهاد‌های حمایتی مردم نهاد قابل انجام است. به همین علت از اینکه این نهاد‌ها با قوه قضاییه همکاری کنند استقبال می‌کنیم.
وی در ادامه درباره نحوه ثبت نام در این سامانه گفت: زمانی که ثبت نام شد یک کد ثنایی دریافت می‌شود. سامانه این کد ثنا برای ثبت نام خود مجموعه است. آن کد ثنایی که گرفته اند در مرحله مشارکت به کار گرفته می‌شود که بدانیم این‌ها قبلاً جایی ثبت شده اند.
غلامی افزود: سامانه توسط دفتر مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم طراحی شده، اما عمده هدف برای جلب همکاری سازمان‌های مردم نهاد است، ما فقط میزبان هستیم و زحمت اصلی آن را دوستان متحمل می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۴۷۹۶۵، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین