پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
سوء تدبیر‌های آگاهانه یا ناآگاهانه جناب علی نژاد بر پیکره ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور، گویا تمامی ندارد. ورود غیرقانونی به انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری و دادن رای در کنار شائبه‌های مطرح شده درباره مهندسی انتخابات، بدنه نحیف ورزش کشور را بشدت آزار می‌دهد. به چه زبانی باید از این آقایان خواست که سرجای خود نشسته و از اقدامات مخرب و بعضا شائبه دار پرهیز کنند.
شعار سال: چرا کسی درباره ضربات معاون وزیر بر پیکره ورزش کشور چیزی نمی‌پرسد؟ تعلیق بین المللی ایران در سه رشته ورزشی و ابطال انتخابات دو فدراسیون به خاطر دخالت‌های غیرقانونی علی‌نژاد، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

در حالی که دولت روحانی در روز‌های پایانی مسئولیت خود قرار دارد، مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش معاون در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای مشغول وارد کردن آخرین ضربات خود بر پیکره نحیف ورزش ایران بشکلی دانسته و نادانسته است.

شایعه شده که اخیرا با برخی حمایت‌ها و رفتار‌های شائبه دار در انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری، محمود رشیدی را به ریاست رساند و تخلفات انجام شده به قدری آشکار بود که حالا دوچرخه سواری ایران در خطر تعلیق از سوی فدراسیون جهانی دوچرخه سواری قرار گرفته است.

در انتخابات مذکور، ابتدا ۱۱ نفر ردصلاحیت شدند و علی نژاد، معاون وزیر ورزش نیز برخلاف اساس نامه، شخصا اقدام به رای دادن کرده است. جالب اینجاست که محمود رشیدی، پیش‌تر برای انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی ردصلاحیت شده بود. فدراسیون جهانی دوچرخه سواری به دلیل تخلفات صورت گرفته، اعلام کرده که امضای محمود رشیدی را به عنوان رئیس فدراسیون ایران به رسمیت نمی‌شناسد. شایعات و شنیده‌ها (ورای تائید یا رد) می‌گویند که رشیدی دوستی با قاضی غلامرضا منصوری داشته و کار‌های مشترکی را پیگیری می‌کردند.

دخالت‌های علی نژاد صرفا به فدراسیون دوچرخه سواری محدود نمی‌شود بلکه دامن تعداد دیگری از رشته‌های ورزشی کشور را نیز گرفته است. پیش‌تر تخلفات انجام شده در انتخابات فدراسیون دو و میدانی هم باعث شده بود تا دیوان عدالت اداری، انتخابات این فدراسیون را ابطال کند. اتفاق مشابهی برای انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای هم رخ داده و دیوان عدالت اداری، انتخابات این فدراسیون را هم باطل کرده است. اقدامات ناسنجیده علی نژاد و همکارانش، دامن رشته شطرنج را نیز گرفته. اخیرا فدراسیون جهانی شطرنج در ایمیلی به فدراسیون ایران، به دلیل همین دخالت ها، اجازه برگزاری مجمع این فدراسیون را نداده است. در اتفاقی مشابه، فدراسیون جهانی ژیمیناستیک نیز در ایمیلی به فدراسیون ایران، با اشاره به دخالت‌های صورت گرفته، اجازه برگزاری مجمع این فدراسیون را نداده است.

مشخص نیست این اقدامات شائبه دار مهدی علی نژاد تا کجا ادامه خواهد یافت و رشته‌های ورزشی کشور تا چه زمانی باید تاوان دخالت‌های مخرب و بعضا غیرقانونی این فرد را بدهند. منتظر توضیحات وزیر ورزش و مداخله گری فعال سازمان بازرسی کل کشور هستیم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین