پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی می‌گوید از فردای روز انتخابات قیمت سیمان دو برابر شد. «اسماعیل کاظمی قهی» درباره‌ی تاثیر انتخابات بر قیمت مصالح ساختمانی گفت: یکی از برنامه‌های آقای رئیسی ساختمان‌سازی برای جوانان و بی‌مسکن‌ها است، اما در این دو هفته‌ی اخیر تصمیم گرفتند که سیمان را هم از طریق بازار بورس عرضه کنند و یک مرتبه قیمت سیمان کیسه‌ی ۲۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسید.
شعار سال: کاظمی قهی گفت : هر کالایی که از طریق بورس عرضه شود، می‌تواند تقویت‌کننده‌ی بورس باشد، اما در بورس همه‌چیز دو برابر می‌شود و اینکه دیگر قیمت واحد و متمرکز در جامعه حاکم نیست. هر روزی که هر پخش‌کننده‌ای هر کالایی را از بورس بخرد، بنابر بر قیمت تمام شده آن را به بازار عرضه می‌کند. اگر این روند ادامه داشته باشد، بر سایر سطوح کالا‌های ساختمانی هم اثر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی درباره‌ی نحوه‌ی رشد قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: متاسفانه احتمالاً افزایش قیمت ادامه خواهد داشت. در صورتی که بالای ۸۵ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌کنیم، راهکار ما به عنوان مجربین صنفی این است که از این ۸۵ میلیون تن مصرف سرانه‌ی کشور را کسر کنیم. به شرط اینکه متولیان امور تعهد بدهند که بازار را تحت‌تاثیر قیمت قرار ندهند، یعنی عرضه بر تقاضا غالب باشد، بعد مابقی آن را صادر کنند. با توجه به اینکه تولید انبوه سیمان در کشور داریم و چهارمین تولید کننده سیمان در جهان هستیم، اما قیمت آن در داخل کشور ظرف ده روز دو برابر می‌شود.

کاظمی درباره‌ی تاثیر مذاکرات با آمریکا بر قیمت مصالح ساختمانی اضافه کرد: به طور کلی اگر با غرب و آمریکا و هر کشوری در چارچوب مصالح عمومی کشور پیش رویم، به مصلحت کشور است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از انصاف، تاریخ انتشار: ۱۰تیر ۱۴۰۰، کد خبر:ensafnews.com/۳۰۰۲۳۴
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین