پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۸۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد: در صورت تکمیل طرح و واحد‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
شعار سال: بابک دین‌پرست در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با ریاست وزیر صمت و حضور اعضاء این ستاد برگزار شد، با استناد به گزارش ارائه شده در این زمینه افزود: تعداد کل طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی ۷۶ هزار و ۸۳۵ مورد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان است که اگر این طرح‌ها و واحد‌های تولیدی تکمیل و به بهره‌برداری برسند، دو میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه تمام با حجم سرمایه‌گذاری۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های صنعت و صنایع معدنی وجود دارد که علت عدم تکمیل ۵۰ درصد از طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، مربوط به مشکلات مالی است.

دین پرست با اشاره به ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید گفت: یکی از تکالیف مهم این ستاد بررسی و اتخاذ تصمیم در جهت حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام بوده که بر همین اساس این موضوع مهم در دستور کار جلسه ستاد تسهیل قرار گرفت و نماینده وزارت صمت، گزارشی در ارتباط با آخرین وضعیت واحد‌های صنعتی و معدنی نیمه‌تمام به جلسه ارائه و پیشنهاداتی در این رابطه مطرح کرد.
 
ارزیابی حدود سه هزار و ۸۵۰ طرح نیمه تمام که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد

بر اساس توضیحات دین‌پرست، ارزیابی حدود سه هزار و ۸۵۰ طرح نیمه تمام که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در سال ۹۹، برای احصاء دلیل عدم تکمیل آن‌ها انجام شده است و حدود ۵۰ درصد این واحد‌ها به دلیل مشکلات مالی است؛ مسائل مدیریتی، زیرساخت‌ها و تامین مواد اولیه از دیگر موانع اصلی تکمیل این طرح‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال حاضر به سه هزار و ۳۶۰ طرح تقلیل پیدا کرده است، حجم کل سرمایه‌گذاری آن‌ها را بیش از ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد و مبلغ مورد نیاز برای تکمیل‌شان را در حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: با دستور رییس ستاد تسهیل، مصوب شد کارگروهی ویژه در دبیرخانه ستاد تسهیل جهت بررسی و تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و با سرمایه‌گذاری حداقل هزار میلیارد تومان، تشکیل شود.

دین‌پرست به گزارش ارائه شده درخصوص بررسی سامانه‌های مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره و تصریح کرد: در جلسه روز دوشنبه ستاد اصلی که در وزارت کشور برگزار شد، میانگین اجرا و راه‌اندازی سامانه‌ها ۷۲ درصد اعلام شد و در این جلسه هم مقرر شد راه‌اندازی و تکمیل این سامانه‌ها در بازه زمانی مشخصی تکمیل و اجرایی شود و همچنین با توجه دستور ماه قبل معاون اول رییس‌جمهور در نامه وزیر کشور و نماینده رییس‌جمهور در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبنی بر ارایه آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرکزی و معرفی دستگاه‌های تعلل‌کننده، مقرر شد دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز نسبت به پیگیری تحقق امریه صادره اقدام کند.
 
۲ میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود
 
دسترسی‌های لازم به پلیس امنیت اقتصادی ناجا داده می‌شود

وی افزود: همچنین براساس دستور وزیر صمت، مقرر شد دسترسی‌های لازم به پلیس امنیت اقتصادی ناجا داده شود و جلسه‌ای نیز با حضور مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتاق‌های بازرگانی، اصناف و سایر تشکل‌های اقتصادی غیر دولتی، پلیس امنیت اقتصادی ناجا با مسئولیت معاون اقتصادی وزارت کشور و با هدف بررسی مشکلات موجود و افزایش تعاملات فیمابین در راستای حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی برگزار شود.

طبق توضیحات قائم مقام رئیس ستاد تسهیل، موضوع تعیین هیات خبرگان بانکی و اقتصادی به عنوان نماینده تام‌الاختیار بانک مرکزی در استان‌ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود و همچنین موضوع شناسایی قوانین و مقررات مالی در حوزه تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری آخرین موضوعی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

دین‌پرست ضمن ابراز گلایه از نحوه تعامل اقدامات دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مورد خطاب مصوبات یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل، مبنی بر تحقق شعار سال، از ارسال پرونده مربوط به مصوبات جلسه ۱۱۲ این ستاد و پاسخ‌های دریافتی از دستگاه‌های اجرایی و ارکان بخش خصوصی دارای تکلیف و مورد خطاب مصوبات ستاد، به دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۹۰۰۰۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین