پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
"گای‌مک‌فرسون" بوم‌شناس مشهور مدعی است که بشریت تا ۲۰۲۶ در مسیر انقراض خواهد رفت و تغییر اقلیم در خطرناکترین نقطه تاریک تاریخ قرار گرفته است.

  شعار سال: قاسم تقی‌زاده‌خامسی در صفحه اینستاگرامی خود درباره تغییرات اقلیمی در سراسر جهان از جمله ایران نوشت: پیش‌نویس 4000 صفحه‌ای لو رفته از گزارش‌های پنل بین‌المللی اقلیمی IPCC به سازمان ملل بیانگر تحقق بدترین سناریوی تغییرات اقلیمی است.
 
بر اساس این گزارش، موج‌های گرمای ناسازگار با زندگی انسان، قحطی‌های عظیمی آسیب شدید شهرهای ساحلی و موج پیاپی بیمار‌های واگیر نه تا سال 2100 بلکه بیش از 2050 و نه 2 درجه افزایش دما نسبت به قبل از انقلاب صنعتی بلکه با همین افزایش فعلی 1.1 تا 1.3 درجه تجربه خواهد شد.
 
این گزارش قرار بود در فوریه 2022 منتشر شود، گزارش‌هایIPCC  بیشتر به پیش‌بینی‌های آخرالزمانی ناظران اقلیمی مانند" گای‌مک‌فرسون" شباهت پیدا می‌کند. "گای‌مک‌فرسون" بوم‌شناس مشهور مدعی است که بشریت تا 2026 در مسیر انقراض خواهد رفت و تغییر اقلیم در خطرناکترین نقطه تاریک تاریخ قرار گرفته است، او یک تفکر آخرالزمانی دارد که مخالفان و طرفداران بسیار دارد. آب و هوای این روزها در غرب کانادا و مرگ ده‌ها نفر در کانادا از گرمای 50 درجه و بخشی از امریکا نام او را دوباره زنده کرده است.
 
در امریکا ذخیره آب سد هوور HONOOVER DAM (بزرگترین ذخیره آب پشت سد آب این کشور) به تنها 35 درصد حداکثر ظرفیت رسیده است.
 
دریاچه مید LAKE MEED بعد از ساخت سد هوور بر رودخانه کلورادو بودجود آمده بود و اکنون روستاهای متروک و قاقیق‌های مغروق یکی‌یکی سر بیرون می‌آورند .
 
در پایین‌دست این سد آب مصرفی 40 میلیون نفر در امریکا و مکزیک و الکتریکسته 8 میلیو نفر امریکایی تحت‌تاثیر قرار گرفته است.
 
و شرایط اضطراری اعلام و دستور صرفه‌جویی صادر شده است. نیمه غربی ایالات متحده (از ریوگرانده در جنوب تا کوه‌های راکی در شمال) در بیست و دومین سال یک خشک‌سالی عظیم قرار دارد و تابستان سال 2021 برای این منطقه خشک‌ترین و گرم‌ترین در طی 1000 سال اخیر است! موج گرمای شدید که دلیل آن سکون جبهه‌های هوایی ناشی از سینوسی شدن و تکه‌تکه شدن جریان ج‌ استریم است، به این موضوع اضافه شده است. در پایین‌دست سد هوور محصولات کشاورزی با مصرف آب بالا رها شده‌اند در غرب کانادا این هفته دمای 49.2 درجه به ثبت رسید و 134 نفر کشته گرفت.
 
تغییرات اقلیمی ناگهانی به وسعت جهان و سرعتی فراتر از همه پیش‌بینی‌ها اتفاق می‌افتند و به مرزها اهمیتی نمی‌دهند و کشور ما از این تغییرات مثتسنی نیست.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار:  11 تیر   1400، کدخبر:1098319 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین