پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
طاهر خانی گفت: ۱۲۵ هزار مسکن ملی در سراسر کشور با چارچوب‌های نظام مالی پایدار در شهر‌های جدید در حال ساخت است و قرارداد‌های مسکن ملی در پردیس انجام شده و مطمئن هستیم که کار باکیفیتی تولید می‌شود.
شعار سال: حبیب طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در پردیس با مرور عملکرد ۳۰ سال گذشته شهر‌های جدید اظهار داشت: سیاست‌های شهر‌های جدید به عنوان سیاست پیشرو در نظام سکونت‌گاهی کشور توسط شهید کازرونی شروع شد و با اتکا به ارقام و امار می‌توانم ادعا کنم دوره مدیریت آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی دوره بالندگی ایجاد شهر‌های جدید است.

وی با بیان اینکه آنچه که در شهر‌های جدید به اجرا رسیده محصول همکاری و هماهنگی چندین دستگاه در ستاد و استان‌ها بوده، گفت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب پردیس که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، از ۷ سال گذشته شروع شده بود، اما به دلایل مختلف و ناهماهنگی‌ها امکان اجرا و تکمیل آن وجود نداشت، اما در این دوره هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کمک کرد تا این پروژه به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در پردیس با مشکل انباشت مطالبات مردمی مواجه بودیم و مدیران همزمان با اجرای کار‌ها باید در این شهر فضای اطمینان را بین مردم ایجاد می‌کردند و برای حل این مشکل سعی کردیم از تمام ابزار‌های قانونی خودمان استفاده کنیم و به ابتکاراتی که ارایه می‌شد چارچوب قانونی دادیم تا در مراحل بعدی اجرا گیر نکنند.

طاهرخانی افزود: دولت‌ها زحمات زیادی برای پروژه مسکن مهر و پیشبرد آن در شهر جدید پردیس کشیدند، اما موضوع بسیار مهم در این بخش، زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز سکونتگاهی بود که احداث این زیرساخت‌ها با محدودیت‌های مالی دولت همزمان شد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی در شهر‌های جدید در چند سال اخیر گفت: مجموع پروژه‌های زیر ساختی در تمام شهر‌های جدید ۴۵۷ پروژه بود که ۲۵۷ مورد آن در دولت دوازدهم و ۱۶۰ مورد در سال ۹۸ و ۹۹ بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه شهر‌های جدید گفت: فقط در سال ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان قرارداد‌های مشارکتی با بخش خصوصی برای توسعه زیربنا‌ها و زیرساخت‌ها منعقد کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره رشد جمعیت در شهرهای جدید و نیاز به اجرای پی در پی پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: با توجه به اسکان سریع جمعیت رشد در شهر‌های جدید که ۷ برابر سایر شهر‌ها است باید پروژه‌های عمرانی متناسب با رشد جمعیت به احداث برسد.

وی با بیان اینکه جایی در شهر‌های جدید نیست که مدرسه نداشته باشد، افزود: در حال حاضر در ساخت و توسعه کلانتری و مراکز فرهنگی و درمانی در این شهر‌ها هستیم و معتقدم باید اجتماع شهری را شکل دهیم و زمینه فعالیت مشارکتی شهروندان را فراهم آوریم.

طاهرخانی با اشاره به اقدام ویژه برای شهرک سازی در شهر‌های جدید گفت: اقدام ویژه‌ای صورت گرفت تا در قالب‌های جدید ظرفیت شهر‌های جدید توسعه یابد که یکی از این روش‌ها توسعه شهرک‌ها با استفاده از ظرفیت تصویب دستورالعمل ایجاد شهرک‌ها است و در حال حاضر ۴۰ شهرک را در کشور مکان یابی کردیم که ۶ شهرک در دستور شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد و همچنین در سال ۴ سال اخیر اماده سازی بستر ۵ هزار هکتار اراضی مناسب در شهر‌های جدید را انجام دادیم که بخش‌هایی از ان در قالب مسکن ملی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۱۲۵ هزار مسکن ملی در سراسر کشور با چارچوب‌های نظام مالی پایدار در شهر‌های جدید در حال ساخت، اظهار داشت: قرارداد‌های مسکن ملی در پردیس انجام شده و مطمئن هستیم که کار باکیفیتی تولید می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۰۰۳۲۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین