پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
حمید سیلاوی گفت: در بخش میزان تخصیص تامین آب کشاورزی و حقابه هورالعظیم به شدت پیگیر هستیم و باید آب موجود را مدیریت کنیم تا بیشتر از این شاهد اتفاقات ناگوار از جمله تلف شدن احشام و آبزیان در رودخانه ها و تالاب نباشیم.
شعار سال: حمید سیلاوی دوشنبه بیان کرد: با توجه به نیاز آب شرب، کشاورزی و تامین حقابه تالاب هورالعظیم به ویژه در فصل تابستان و بالا بودن میزان تبخیر آب و کم بودن ذخایر آبی سد‌ها تلاش بی وقفه برای تامین آب به اندازه نیاز همچنان در حال انجام است.

وی گفت: در بخش میزان تخصیص تامین آب کشاورزی و حقابه هورالعظیم به شدت پیگیر هستیم و باید آب موجود را مدیریت کنیم تا بیشتر از این شاهد اتفاقات ناگوار از جمله تلف شدن احشام و آبزیان در رودخانه‌ها و تالاب نباشیم.
فرماندار دشت آزادگان در خصوص تامین آب شرب مناطق مختلف شهرستان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام گرفته و با تامین موتور پمپ‌های جدید بیش از۲۰کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب و اصلاح شبکه انجام گرفته و مشکل خاصی این خصوص نداریم.

سیلاوی در خصوص آخرین وضعیت تالاب هور العظیم بیان کرد: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره‌ای که در روز‌های قبل در استان از تالاب هورالعظیم انجام گرفته، سطح آبگیری تالاب هورالعظیم در قسمت ایران تاحدودی تامین شده، ولی باید بصورت مستمر صورت گیرد تا حقابه این اکوسیستم به طور کامل تامین شود.

فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: در بازدید میدانی صورت گرفته متوجه شدیم که تلفات ماهیان بیشتر در بخش عراقی هور چند برابر قسمت ایرانی بوده است.
وی افزود: میزان آب در مخازن ۲، سه و چهار تالاب هورالعطیم خوب است و در مخزن شماره یک که در ضلع شمالی تالاب قرار دارد به دلیل کاهش آورد رودخانه کرخه و همچنین شیب زمین و تبخیر بسیار بالا به دلیل گرمای شدید منطقه در تیر ماه سطح آب در این بخش از تالاب (مخازن شماره یک) بسیار کم شده و قسمت‌هایی نیز خشک شده است وبارهاسازی درچندروز گذشته سطح آب تاحدودی افزایش یافته است، ولی این مقدارکافی نیست.
وی در ادامه از پیگیر‌ها توسط استاندار خوزستان و همچنین فرماندار و نماینده شهرستان، به صورت ویژه خبر داد و افزود: تا حصول نتیجه وگرفتن حق تعیین شده شهرستان پیگیری‌ها ادامه خواهدداشت و از اهالی شهرستان و کشاورزان در خصوص استفاده بهینه از آب و استفاده از کشت‌های جایگزین شلتوک (ذرت دانه ای، سرگوم، صیفی جات، کنجد، حبوبات) و صرفه جویی در مصرف خانگی وکشاورزی می‌خواهیم کماکان یاری کنند تا این مرحله از بحران آبی را پشت سر بگذاریم.

پیش از این استاندار خوزستان با اشاره به کاهش ۴۸درصدی ذخایر آب پشت سد‌های استان خوزستان گفت:در حال برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن تابستان با کمترین مشکل هستیم چرا که خوزستان به لحاظ تنش آبی در شرایط سختی است.

شهرستان دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد در غرب خوزستان واقع است و رودخانه کرخه از کناراین شهرستان عبور می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۰۰۹۲۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین