پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکلات به وجود آمده در بحث آب عوامل مختلفی دارد که معتقد هستیم مهم‌تر از خشک‌سالی، سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه و همچنین سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.
شعار سال: آیت‌الله محسن حیدری ضمن بازدید از رفیع اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده در بحث آب، وضعیت شط نیسان و رودخانه کرخه را تأسف‌بار کرده است به طوری که آب موجود در آن آب نیست بلکه لجن است و برای هور و دامداران نگران‌کننده و ناراحت‌کننده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این شرایط موجود عوامل مختلفی دارد که معتقد هستیم مهم‌تر از خشک‌سالی، سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه و همچنین سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

وی بیان ادامه داد: دولت در استان‌های بالادستی بدون ملاحظه خوزستان، سد‌هایی را برای حل مشکلات آن مناطق ایجاد کردند، اما حقی برای خوزستان قائل نشدند به طوری که کشاورزی حق آبه مخصوص خود را دارد؛ همچنین هورالعظیم حق آبه دارد و مردم حق حیات دارند، اما این افراد متوجه این مسئله نشدند.

حیدری یادآور شد: ما پنج سال پیش به آن‌ها تذکر و هشدار داریم که با این اقدامات در خوزستان فاجعه رخ می‌دهد و آن‌ها نیز قبول داشتند، اما با این حال به کار سدسازی ادامه دادند.

وی گفت: مقامات استان و نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدند که مصرانه مطالبه جدی مردم را از دولت و شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند که آب‌هایی را از سد‌های بالادستی کرخه رهاسازی کنند تا سد کرخه پر شود تا حقابه‌ها تأمین بشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۲۵۹۲۵۰، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین