پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
محیط زیست و زندگی اهالی برخی نواحی منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل به دلیل فعالیت کارخانه سیمان در این منطقه دچار آسیب شده و بسیاری از پوشش‌های گیاهی و کشاورزی از بین رفته است.
شعار سال : بلندای باستانی و سبز دیلمان از غبار صنایع در امان نمانده است. این روز‌ها خنکای نسیم، پیراهن سبز زمین و زندگی ساده اهالی سخت کوش این منطقه از رنجی نشان دارد که ماحصل فعالیت صنعت سیمان در آن است.

بی تردید در گذر سالیان، گسترش ساخت و ساز‌ها در گرو تولید مصالح و توسعه صنایع ساختمانی است، اما نباید از یاد برد که طبیعت کم‌نظیر گیلان در کوران فعالیت صنایع نیازمند دقت، مراقبت و ملاحظات ویژه است. ملاحظاتی که بی توجهی نسبت به آن سبب شده تا کشاورزی و دامپروری اهالی برخی از روستا‌های دیلمان دچار آسیب شود.

«محمود هوشیار فرد» پژوهشگر و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار در این باره اظهار کرد: صنعتی شدن یک منطقه بدون توجه به توان محیطی و ارزیابی زیست محیطی آلاینده‌ها باعث آلودگی و تخریب اراضی و پوشش گیاهی و همچنین ناهنجاری اجتماعی می‌شود.
سیمان به پوشش گیاهی دیلمان آسیب زد

وی با بیان اینکه امروزه یکی از موضوعات بحث‌برانگیز و جدی که باعث نگرانی در رابطه با توسعه صنایع شده، آلودگی‌های زیست محیطی است، افزود: این آلودگی‌ها که توسط انسان ایجاد می‌شود در نهایت آسیب‌های آن نیز متوجه خود آن‌ها می‌شود.

هوشیار فرد با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم ایجادکننده آلودگی‌ها، فرآیند تولید سیمان در کارخانه‌ها است، گفت: کارخانجات سیمان به دلیل ماهیت فرایند تولید و نیز استفاده از مواد معدنی و سوخت‌های فسیلی یکی از ۱۷ صنعت بسیار آلوده کننده محیط زیست شناخته شده‌اند.

شعار سال ، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می‌تالز، تاریخ انتشار:۲۱ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۱۷۹۵۱، me-metals.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین