پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۲۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
خروج غیر قانونی سیمان در کهگیلویه و بویراحمد در روز‌های اخیر مشکلاتی برای تهیه این محصول برای مردم کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد.

شعار سال:با توجه به نظارت‌های مختلف در توزیع سیمان در کهگیلویه و بویراحمد اکنون در خصوص تامین سیمان در این استان مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.
 
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این راستا اظهار کرد: برای حل مشکل سیمان در استان، بازرسان صنعت و معدن، در کارخانه سیمان مستقر شده اند.
 
حشمت الله صمیمی دوست افزود: سیمان تولیدی استان برای تامین سیمان مورد نیاز طرح‌های صنعتی، پتروشیمی، عمرانی و ساخت و ساز در شهرستان دنا استفاده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مردم نیز در تامین سیمان دچار مشکل شده بودند، گفت: مشکلات توزیع در بخش مردمی نیز در حال برطرف شدن است.
 
متاسفانه سودجویانی هستند که سیمان را به صورت غیر قانونی از استان خارج می‌کنند.
 
صمیمی دوست افزود: متاسفانه سودجویانی هستند که سیمان را به صورت غیر قانونی از استان خارج می‌کنند و این افراد باید بدانند که عرضه خارج از شبکه از دید قانون پنهان نخواهند بود و با آن‌ها به شدت بخورد می‌شود.
 
وی اظهار داشت: کامیون‌ها نمی‌توانند سیمان را به صورت غیر قانونی از استان خارج کنند و سودجویان برای همین از وانت بار‌ها این کار را انجام دهند.
 
نماینده کارخانه سیمان مارگون نیز در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در راستای کنترل بر بازار سیمان، در نتیجه کنترل‌هایی که روی خروجی‌های استان انجام شده، باعث شده تا یک ثبات نسبی در بازار سیمان به وجود آید.
 
خاکسار افزود: در سیستم شبکه توزیع سیمان استان اصلاحاتی انجام شد و در بخش‌های مختلف هماهنگی‌هایی ایجاد شد و ما بر توزیع سیمان در استان نیز نظارت کامل داشته و حتی اجازه نمی‌دهیم که تولید کننده خودش توزیع کند.
 
کارخانه سیمان مارگون یکهزار و۲۵۰ تن تولید دارد که این میزان جذب استان شد.
 
وی تصریح کرد: کارخانه سیمان مارگون یکهزار و۲۵۰ تن تولید دارد که این میزان جذب استان شد.
 
خاکسار افزود: در راستای نظارت مطلوب بر تولید و توزیع سیمان استان، بارگیری‌های سیمان از مبدا تا مقصد ثبت و کنترل می‌شود.
 
مجتمع صنعتی تولید سیمان مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد، سالانه بیش از یک میلیون تن سیمان تولید می‌کند و کیفیت سیمان تولیدی کارخانه مارگون بسیار مطلوب بوده و این کارخانه سازنده سیمان پرتلند مدرن و پیشرفته خاکستری و کلینکر با ظرفیت تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن در روز است که نیاز استان را تامین می‌کند.
 
در روز‌های اخیر استان با کمبود سیمان مواجه شد که این امر به دلیل خروج غیر قانونی سیمان از استان و توزیع در استان‌های همجوار بود که اکنون با نظارت بیشتر سیمان مورد نیاز استان در بخش صنعت تامین شده، اما مردم هنوز برای تامین سیمان با مشکلاتی مواجه هستند.
 
رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا گفت: با توجه به شروع ساخت و ساز‌ها و نیاز مردم استان به سیمان، بازرسان این سازمان در کارخانه سیمان حضور داشته و روزانه نظارت لازم را در راستای تولید و توزیع سیمان انجام می‌دهند.
 
سالار حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: اگر فروش سیمان خارج از شبکه و قاچاق توسط عاملان انجام شود، متخلفان به مراجع قضایی و امنیتی معرفی شده و پروانه صنفی آن‌ها نیز باطل می‌شود.
 
 
وی بیان داشت: تا زمانی که ثبات در بازار سیمان در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود، بازرسی و نظارت‌ها استمرار دارد.
 
روزانه بازار و محور‌های مواصلاتی به منظور جلوگیری از قاچاق و دپوی سیمان رصد می‌شود.
 
حسین پور تصریح کرد: روزانه بازار و محور‌های مواصلاتی به منظور جلوگیری از قاچاق و دپوی سیمان رصد می‌شود و با بر هم زنندگان نظم بازار و اخلالگران این کالا به شدت برخورد می‌شود.
 
محمدرضا مدیر یکی از کارگاه‌های مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد است که در گفتگو با خبرنگار بازار، دپوی سیمان توسط برخی عاملان سیمان را علت کمبود سیمان در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد می‌داند.
 
او می‌افزاید: این روز‌ها که ساخت و ساز‌ها رونق گرفته و فصل ساخت و ساز است برخی از این فرصت سوء استفاده کرده و سیمان را با قیمت بیشتر در دیگر جا‌ها به فروش می‌رسانند.
 
وی بیان می‌کند: باید کاری کرد که دست این افراد از بازار کوتاه شود و نتوانند در این عرصه جولان دهند.
 
استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه داشتن دو کارخانه مهم تولید سیمان، یکی از قطب‌های تولید سیمان کشور بوده که سهم مهمی از صادرات کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده است، اما این محصول نیز در روز‌های اخیر به سرنوشت بسیاری از تولیدات دچار شده و پای دلالان و سودجویان نیز به قاچاق این محصول باز شده است.
 
آنچه این روز‌ها اقتصاد را بیمار‌تر از گذشته کرده است، طمع دلالانی است که عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند و کالایی که می‌تواند به راحتی در اختیار مردم قرار بگیرد، گاهی در بازار نایاب می‌شود و این امر مستلزم مشارکتی همگانی است تا دست سودجویان از بازار کوتاه شده و مردم هر روز سرگردان تامین یک کالا نباشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی می متالز ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399، کدخبر:206661 ، ww.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
با تموم وجود دارن مملكت رو در ماه هاي پاياني خودش غارت ميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
خروج غیر قانونی سیمان به کدامین مقصد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین