پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کارخانه سیمان مارگون یکی از ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و توسعه محسوب می شود، اما آلایندگی این کارخانه به معظلی برای ساکنان مجاور این کارخانه تبدیل شده است و باید دید آیا این مشکل برطرف می شود؟

شعار سال : کارخانه سیمان مارگون یکی از ظرفیت های کهگیلویه وبویراحمد برای رشد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود، این کارخانه در شهرستان مارگون واقع شده است و میتواند در رشد و توسعه این شهرستان تازه تاسیس اثر گذار باشد.

محصولات این کارخانه می تواند سبب تامین سیمان مورد نیاز استان و همچنین صادرات به دیگر نقاط کشور باشد، اما در ماه های گذشته موضوعاتی پیرامون آلودگی های زیست محیطی این کارخانه شنیده شد.

در همین رابطه مدیر عامل کارخانه سیمان مارگون در یک نشست خبری و حدود یک ماه پیش گفت: در ۵ ماه گذشته سیستم های فیلتر و تصفیه هوا این کارخانه دچار مشکل شده بود و انتشار گرد و غبار زیادی انجام می شد که در این زمینه تحریم های اقتصادی کار را برای ما مشکل کرده بود، که خوشبختانه با هزینه های بیشتر و حتی تحریم توانستیم بزرگترین فیلتر کارخانه را تعویض کنیم.

مدیر عامل سیمان مارگون در حالی به رفع موانع آلودگی این کارخانه اشاره کرد که در روزهای اخیر خبر ی در رسانه ها متشر شد که در این خبر معاون سازمان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نظارت بر اجرای هوای پاک بر عهده محیط زیست است و این سازمان موظف است موارد تهدید کننده سلامت جامعه را پایش کند و کارخانه سیمان مارگون در پایش سه ماهه اخیر در ردیف صنایع آلاینده قرار گرفته‌ است.

دیانتی خاطرنشان کرد: در پایش سه ماهه صورت گرفته کارخانه سیمان مارگون در ردیف صنایع آلاینده قرار گرفته‌است و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هوا می‌باشد.

وی افزود: مطابق قانون صنایع آلاینده باید یک درصد از درآمد خود را بابت عوارض آلایندگی در راستای خدمت رسانی به مردم همان منطقه پرداخت کند.

در ادامه این نشست نماینده کارخانه سیمان مارگون  به مشکلات پیش آمده در سایه تحریم‌ها برای کارخانه اشاره کرد و گفت: در زمینه رفع آلایندگی هوا ناشی از نقص فیلترهای مخصوص، با مشقات بسیاری این فیلترها را تامین کردیم و مشکلات و زمانبر بودن این موضوع باعث شد تا کارخانه در پایش سه ماهه مشمول عوارض آلایندگی شود.

وی گفت: سیستم پایش آنلاین آلودگی هوا تا دو ماه آینده با همکاری سازمان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نصب خواهدشد.

در ادامه این نشست مقرر شد با توجه به مشکلات پیش آمده در تامین تجهیزات در سایه تحریم، کارخانه سیمان مارگون از ردیف صنایع آلاینده تا پایش بعدی خارج شود.

در همین راستا باید منتظر  ماند که آیا مسئولان کارخانه سیمان مارگون می تواند باتامین تجهیزات برای رفع آلودگی های زیست محیطی این منطقه اقدام کنند، یا  اینکه باید مطابق قانون صنایع آلاینده یک درصد از درآمد خود را بابت عوارض آلایندگی در راستای خدمت رسانی به مردم همان منطقه پرداخت کند؟

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 2 بهمن 99 ، کد خبر :179603 ،  http://sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین