پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: قطعا پاکدستی و شفافیت مالی برای اعضا در انتخاب شهردار آینده تهران خیلی مهم است و منتخبان نسبت به این مسائل حساسیت دارند.
شعار سال: منتخب ششمین دوره شورای شهر گفت: وقتی گفته می‌شود که شهردار باید انقلابی باشد منظور ان است که فردی پاکدست، متعهد و متخصص باشد. همه این معیار‌ها باید در فرد پیشنهادی وجود داشته باشد تا اعضا او را به عنوان شهردار آینده انتخاب کنند. ممکن است اعضا در برخی شاخص‌ها در رابطه با مصداق‌ها دچار اختلاف شوند. به هر حال شورا یک نهاد مردم سالار است و تضارب آراء قطعا وجود دارد، اما در نهایت اعضا در بررسی مصادیق همدیگر را اقناع می‌کنند.
 
پاکدستی و شفافیت مالی ملاک مهم در انتخاب شهردار است
 

نادعلی در رابطه با تعداد بالای افراد پیشنهادی برای شهردار آینده، گفت: متاسفانه گزینه‌های نامرتبط و یا افرادی که در سازمانی مشغول خدمت هستند وقت اعضا را در رابطه با بررسی هر چه زودتر مصداق‌ها می‌گیرد. به نظر من کار بهتر این بود که این اتفاق نیافتد و اعضا گزینه‌های اصلی و امکان شهردار شدن شان بیشتر بود را با دقت بیشتری پیشنهاد می‌دادند.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت نرم افزادی در اداره شهر تهران، گفت: مدیریت نرم که یک مدیریت از جنس فرهنگی، اجتماعی است. درواقع مدیریت نرم افزاری یک مدیریت راهبردی است که بسیار حائز اهمیت است. فقط پرداختن صرف به کار‌های عمرانی برخی مواقع نتیجه عکس می‌دهد و تجربه شهرداران گذشته را اگر ببینیم عدم موفقیت‌های این چنینی را مشاهده می‌کنیم؛ بنابراین شهردار آینده تهران باید به ظرفیت‌های انسانی و جریان‌های نرم داخل شهر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

تیم منتخب شورای ششم شهر تهران افزود: در شهرسازی، خدمات شهری، معماری شهر و بسیاری از اتفاقات کلان شهر یک نگاه راهبردی کلان داشته باشد. توجه ویژه‌ای به سبک زندگی شهروندان تهرانی داشته باشد. شهردار آینده باید فهم بالای مدیرتی فرهنگی اجتماعی و سیاسی داشته باشد؛ دقیقا جایگاهی مانند رییس جمهور. یعنی با توجه به کلان شهر تهران که از برخی کشور‌های دنیا پرجمعیت‌تر است می‌طلبد فردی در حد رییس جمهور اعضا به عنوان شهردار انتخاب کنند.

وی در پایان گفت: اگر شهردار از بدنه مدیریت شهری باشد قطعا به مسائل اشراف بیشتری دارد، اما مدیران همیشه لزوما از درون شهرداری انتخاب نمی‌شوند برای نمونه شهرداران گذشته مانند آقایان محمدباقر قالیباف، محمود احمدی نژاد و آقای کرباسچی هیچکدام قبل از شهردار شدن تجربه مدیریت شهری نداشتند. درواقع شهردار باید یک فهم ملی در سطح مدیریتی داشته باشد که بتواند تمام نیاز‌های شهر را اعم از اقتصادی و فراهم کند. با قوای مختلف تعامل داشته باشد و قادر باشد منابع اقتصادی پایدار را برای شهرداری تامین کند؛ بنابراین اگر شهردار از دورن و بدنه شهرداری باشد خوب اشراف بیشتری دارد و قاعدتا خیلی بهتر کار‌ها را پیش می‌برد، اما اگر نشد معاونین او که مدیرانی میانی و فنی هستند حتما می‌توانند این مهم را انجام دهند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مدارا، تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۶۸۰۰۰، modara.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین