پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاخص‌های انتخاب شهردار تهران ۱۰۰ درصد با دیدگاه مردم یکسان است و هرآنچه مردم می‌خواستند در این شاخص‌ها قرار گرفته است.

شعار سال: آقای مهدی چمران در پاسخ به این پرسش که برای انتخاب شهردار تهران چه ملاک‌هایی در نظر گرفته شده است؟ گفت: جدولی را تهیه کردیم و در این جدول ملاک‌هایی از جمله انقلابی بودن، جهادی بودن، ساده زیست بودن، متخصص بودن در اداره شهر و دیدگاه‌های مدیریتی داشتن را در نظر گرفتیم.

وی افزود: با بررسی کارنامه افراد و شناختی که از آن‌ها داشتیم و همچنین با توجه به ملاک‌های در نظر گرفته شده در نهایت ۲۶نفر انتخاب شدند که در مرحله بعد این تعداد را باز هم با این شاخص‌ها بررسی کردیم و تا کنون ۱۱نفر رسیدیم.

چمران در ادامه گفت: ۱۱نفر منتخب باید برنامه جامع و کلی خود را ارایه دهند و در مصاحبه‌ای که با آن‌ها انجام خواهیم داد گزینه نهایی را انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: شاخص‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب شهردار را با مردم به اشتراک گذاشتیم و دیدگاه آن‌ها را درباره‌ی این ملاک‌ها در نظر گرفتیم و از کمک و راهنمایی مردم در این راستا برخوردار شدیم.

چمران در پاسخ به این پرسش که افراد بر چه اساسی داوطلب شهرداری شدند؟ گفت: ما برای ثبت نام افراد چهار شاخص عمومی درنظر گرفتیم که اگر این ملاک‌ها در نظر گرفته نمی‌شد، تعداد زیادی برای رسیدن به این پست ثبت نام می‌کردند. بر اساس این چهار شاخصه عمومی ۴۱نفر انتخاب شدند و در نهایت با یک گروه تحقیقاتی که در انتخابات هم حضور داشتند و صاحب دانش و اندیشه هستند ۱۰شاخص مهم را انتخاب کردیم و در سایت عمومی اعلام کردیم تا مردم هم درباره این شاخص‌ها اظهار نظر کنند.

چمران در پاسخ به این پرسش که چه میزان این ملاک‌ها با ملاک‌های مردم یکسان است؟ گفت: شاخص‌های انتخابی صد در صد با دیدگاه مردم یکسان است، همان چیز‌هایی است که مردم قبول دارند و هرچه مردم می‌خواستند در این شاخص‌ها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که مرکز تحقیقاتی که می‌گویید با چه رویکرد علمی این ملاک‌ها را مشخص کرده و افراد را انتخاب کردند؟ گفت: تمام نامزد‌ها عموما شخصیت‌های برجسته‌ای بودند که برای ما و مردم قابل احترام هستند و مقایسه کردن این افراد کار سخت و پیچیده‌ای بود و افرادی که از چرخه انتخاب خارج شدند در مقایسه با سایر افراد حذف شدند و دلیل این نیست که افراد ناتوانی بودند به هرحال باید مقایسه شود و در نهایت یک نفر انتخاب شود؛ به لحاظ ماموریتی که داریم باید این کار را انجام دهیم.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما  ، تاریخ انتشار:   2 مرداد   1400، کدخبر: 3173304، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین