پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
محمدرضا احمدی گفت: پیگیری برای برکناری مسئولان دارای مدارس غیردولتی توسط کمیسیون آموزش مجلس انجام می‌شود و یکی از معاونان آموزش و پرورش نیز برکنار شد
شعار سال: محمدرضا احمدی با اشاره به ورود کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در بحث "تعارض منافع" اظهار کرد: آقای زینی‌وند معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش پس از شنیدن سخنان اعضای کمیسیون آموزش مجلس (درباره اینکه "یا معاونت را داشته باش یا مسئولیت در وزارتخانه، چون به‌دلیل داشتن مدرسه غیردولتی مشمول تعارض منافع هستید") قهر کرد و از جلسه خارج و در نهایت از معاونت برکنار شد.

وی افزود: افرادی که در تهران و استان‌ها مسئولیت دارند و مدارس غیردولتی دارند از انتفاع خارج شدند همچنین هیچ کدام از اعضای کمیسیون آموزش مجلس مدرسه غیردولتی ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اسامی افرادی که در تهران و استان‌های مختلف مدرسه غیردولتی داشتند به دست ما رسید و پیگیری کردیم که از مسئولیت برکنار شدند یا مجوز مدرسه را لغو کردند، تعارض منافع مسئولان قابل پذیرش نیست و نمی‌توان هم مسئولیت داشته باشند و هم مدرسه غیردولتی.

احمدی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تأکید دارند مدارس دولتی را تقویت کنیم، متذکر شد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌گویند، مدارس حق دریافت پول از اولیا هنگام ثبت‌نام را ندارند، اما هیچ بودجه‌ای برای مدارس وجود ندارد البته بودجه جاری آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و معلمان حق‌التدریس، نهضتی و خرید خدمات برای تقویت بدنه آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی در رادیو گفتگو متذکر شد: قانون شفافیت مدارس غیردولتی در دستور کار مجلس است و این موضوع می‌تواند به تقویت مدارس دولتی کمک کند. اگر اعلام کنیم مدارس غیردولتی تعطیل شوند برای آموزش و پرورش مشکلاتی ایجاد خواهد شد، اما باید مدارس دولتی را تقویت کنیم و اگر درباره هر کدام از همکاران ما در مجلس که مدرسه غیردولتی داشته باشند گزارش بدهید حتماً خودمان خانه‌تکانی خواهیم کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۳۹۳۹۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین