پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
آمار مددجویان بوشهری با برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲ سال آینده به شدت کاهش می‌یابد چرا که بخش زیادی از افراد تحت پوشش به استقلال اقتصادی دست می‌یابند.
شعارسال: رئیس کمیته امداد در ادامه بیستمین سفر از دور دوم سفر استانی خود به بوشهر با استاندار این استان دیدار و گفت و گو کرد.

مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این نشست با اشاره به تلاش کمیته امداد برای کاهش مشکلات خانواده های تحت حمایت گفت: در صورتی که دو مشکل خانواده های تحت حمایت در حوزه اشتغال و مسکن مناسب را حل کنیم می توانیم به جرات بگوییم که بخش عمده مشکلات این خانواده ها حل شده است و این در حالی است که به منظور توانمندسازی اقتصادی و معیشتی مددجویان کمیته امداد، این نهاد با رویکرد توانمندی مددجویان و خروج آنان از چرخه حمایتی فعالیت می‌کند.

فتاح با بیان اینکه کمیته امداد استان بوشهر در جهت خدمات رسانی و توانمندی سازی مددجویان فعالیت مطلوبی داشته است،افزود: با توجه به ظرفیت اقتصادی و کشاورزی استان بوشهر انتظار از کمیته امداد این استان در فراهم شدن طرح‌های اشتغال‌زایی بیشتر است.

وی با بیان اینکه شش درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد است افزود: این آمار برای استانی که دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی بالا و ملی دارد زیبنده نیست که در این زمینه طرح‌های حمایتی و اشتغال‌زایی در استان بوشهر برای کاهش افراد تحت پوشش، اجرایی شده است.

رئیس کمیته امداد از کاهش افراد تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: با توانمندسازی مددجویان این نهاد و فراهم شدن طرح‌های اشتغالزایی امسال ۶,۵ درصد از جمعیت مددجوی استان بوشهر از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند.

فتاح با تاکید بر توسعه طرح‌های اشتغالزایی در جمعیت مددجویی استان بوشهر گفت: آمار مددجویان بوشهری با برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲ سال آینده به شدت کاهش می‌یابد چرا که بخش اعظمی از افراد تحت پوشش به استقلال اقتصادی دست می‌یابند.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات اعتباری اشتغالزایی به مددجویان به صورت هدف‌دار بیان کرد: وام‌های اشتغالزایی برای ایجاد اشتغال مددجویان باید هدف‌دار پرداخت شود تا افراد مورد نظر بتوانند از این تسهیلات با ایجاد شغل به استقلال اقتصادی دست یابند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مسکن روستایی ویژه نیازمندان روستایی استان بوشهر افزود: امسال هزار و ۱۲۱مسکن روستایی ویژه نیازمندان با مشارکت سپاه استان بوشهر عملیات ساخت آن آغاز شده که نقش مهمی در تامین مسکن نیازمندان دارد.

فتاح تاکید کرد: تلاش می‌شود تا سه سال آینده با مشارکت خیران مشکل مسکن نیازمندان بوشهری حل شود.

مصطفی سالاری،استاندار بوشهر هم در این نشست گفت : با وجود صنایع مختلف نفت و گاز و ظرفیت های مناسب در حوزه کشاورزی و بندری شایسته نیست که در استان بوشهر افرادی با بضاعت اندک مالی زندگی کنند .

وی افزود : کمیته امداد استان بوشهر در زمینه کاهش فقر در استان اقدامات خوبی انجام داده که قابل ستایش است .

وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که برای کاهش فقر توسط کمیته امداد بوشهر انجام می شود،یادآور شد: ارائه آموزش های کاربردی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی سبب شده رتبه دوم کشور را در سال گذشته برای جذب منابع مالی بانک ها برای اشتغال زایی بدست آورد .

استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به ظرفیت های مناسب در استان برای کاهش فقر برنامه های مشترکی را با کمیته امداد استان بوشهر را در این زمینه دنبال می کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی، تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آبان 1395، کدخبر: 147666، www.news.emdad.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین