پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: الگوی حکمرانی در حوزه آب کشور باید در قانون برنامه هفتم توسعه تغییر کند چرا که سیاست‌های گذشته در بخش کشاورزی و صنعت موجب خسارت شد.
شعار سال :حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در نشست تخصصی تبیین آخرین وضعیت که با حضور جمعی از روحانیون در سالن اجتماعات بلاغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، افزود: الگو‌های به کار رفته در حوزه آب کشور باید اصلاح شود و توسعه بی‌رویه و بدون لحاظ کردن عدالت و ظرفیت‌های بومی مناطق منجر به شکل‌گیری منازعات شد.

وی تصریح کرد: چاره‌ای جز این نیست که در برنامه هفتم توسعه موارد مربوط به موضوع آب به‌طور کامل دیده شود و قانون جامع آب نیز که به تازگی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است نیز با دقت تمام مورد بررسی قرار گیرد.
 
 
الگو‌های به کار رفته در حوزه آب کشور باید اصلاح شود
 
جعفری با اشاره به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها در چند دهه اخیر در کشور گفت: این شرایط، اقتضاعات و تصمیم‌گیری‌های متناسب خود را دارد که باید در مورد آن‌ها با دقت رفتار شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آینده کشور و حیات جامعه در گرو آب است و باید این مساله مورد توجه قرار گیرد چرا که منابع آب شیرین کشور محدود است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد‌ها در توسعه صنعت مورد نقد است چرا که صنعتی همچون فولاد که یک صنعت آب‌بَر است و در تمام دنیا جانمایی آن را در کنار دریا در نظر می‌گیرند نباید در نقاط کم آب و کویری احداث شود.

جعفری افزود: کسی مخالف توسعه نیست، اما اگر این توسعه متناسب با اقلیم انجام نشود، فاجعه‌آمیز خواهد شد.

وی گفت: اگر توسعه بر مبنای الگوی علمی و بر اساس عدالت انجام نشود جز ویرانی و ضرر اثری ندارد و عده‌ای الگو‌های غلط توسعه غربی را در کشور به کار گرفتند و عدالت را پشت گوش انداختند، توسعه‌ای که بر مبنای عدالت نباشد، شکاف‌ها را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در حوزه آب پایدار با ۴۰ سال عقب‌ماندگی مواجه است، یادآور شد: ۹۵ درصد دشت‌های این استان ممنوعه و ممنوعه بحرانی اعلام شده است و چه نشانی از این مهم‌تر که مشخص می‌کند تمامی آبخوان‌ها تخلیه‌شده‌اند و هیچ برنامه‌ریزی صحیحی برای رساندن آب پایدار به شهرستان‌ها و دشت‌های این استان اجرا نشده است.

در این نشست شرکت کنندگان سوالات و نظرات خود را پیرامون مباحث مدیریتی آب مطرح کردند.

شعار سال، بااندکلی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزراری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۴۱۰۵۶۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین