پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
هزاران سنگ‌نگاره در سد غرق و بخش قابل توجهی هم در مسیر لوله آب تخریب و نابود شد. عوامل طبیعی، برف و باران، سرما و گرما، بارش‌باران‌های اسیدی ناشی از صنعتی‌شدن شهرستان هم روند نابودی سنگ‌نگاره‌ها را تسریع کرده است.
شعار سال: معدن‌کاران ابتدا لایه‌ی خارجی نقطه‌ی مورد نظر که ده‌ها بوم سنگی را در خود جای داده، شبانه تخریب و سرنوشت سنگ‌نگاره‌ها به سه شکل رقم می‌خورد!

۱. تخریب و متلاشی کردن بوم‌سنگ در محل

۲. تخریب، بارگیری و انتقال به چاله‌های قبلی و دفن

۳. انتقال و فروش سنگ‌نگاره‌ها

در هر صورت سود معادن سیلیس در جیب

۴ نفر و نابودی سنگ‌نگاره‌ها برای کل بشریت زیانی جبران ناپذیر بر جای خواهد گذاشت!

معدن‌کاران بازهم پا را فراتر گذشته با بیل زنجیری به حفاری دره‌ها و نقاط مختلف منطقه در جستجوی گنج بوده، سوداگران گنج نیز در این آشفته بازار، با حفاری در جای جای منطقه، لطمات جبران‌ناپذیری بر این میراث گرانبها برجای گذاشته‌اند!

در احداث سد کوچری و انتقال آب به استان‌های همجوار، پیوست فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی، دیده نشد و شاهد رشدی بدون در نظر گرفتن توسعه‌ی‌پایدار بودیم!

هزاران سنگ‌نگاره در سد غرق و بخش قابل توجهی هم در مسیر لوله آب تخریب و نابود شد. عوامل طبیعی، برف و باران، سرما و گرما، بارش‌باران‌های اسیدی ناشی از صنعتی‌شدن شهرستان هم روند نابودی سنگ‌نگاره‌ها را تسریع کرده.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از میراث باشی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین