پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲
این روزها بسیاری از شهرهای بزرگ توسعه‌یافته در جهان به دلیل ازدحام جمعیت و بافت شهری پیوسته‌ای که دارند، از طبیعت فاصله گرفته و مردم به شهرنشینی وابستگی زیادی پیدا کرده‎‌اند؛ درحالیکه ایجاد ساختمان‌های بزرگ سبز در این میان می‌تواند این مرز را از بین برده و مردم شهرنشین را در دل طبیعت جا دهد.
شعار سال: طی چند سال اخیر گروه‎‌های معماری زیادی دست به طراحی و ساخت انواع ساختمان‌های سبز زده‌اند که این امر توانسته بافت شهری را تا اندازه‌ای بشکافد و فضای ایده‌ال‌تری را برای شهرنشینان به ویژه ساکنان شهر‌های صنعتی به ارمغان آورد.

در این‌جا به معرفی چندین ساختمان سبز برتر در سطح جهان می‌پردازیم که این پروژه‌ها توانستند تا حدودی مرز بین شهر و طبیعت را محو کنند.

ساختمان «مرکز انرژی»

این ساختمان که در ایتالیا ساخته می‌شود، توسط نوار‌هایی از بالکن‌های چوبی نازک و سرسبز پوشانده شده که می‌تواند انرژی و آرامش خیال را به شهر آورده و با این پوشش‌های گیاهی خارق‌العاده خود، توجه هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب کند.








 
پارک هبیتات

یکی از گروه‌های بزر معماری و طراحی در ژاپن موفق شد از طرح این ساختمان سبز که به «پارک هبیتات» شناخته شده، رونمایی کند. این ساختمان که در خیابان ۱۸۰ شهر توکیو واقع شده، یک پروژه چندمنظوره است که از ایده یک تنه درخت پوشیده شده از خزه به منظور معرفی سبز بودن پروژه، استفاده کرده است.




 

بانک ایتالیا

بانک ایتالیا یک پروژه صد درصد سبز است که فضای داخلی آن هم تحت تاثیر فناوری‌های نوین سبز و کاربرد متنوع‌ترین گیاهان جنگلی و دریایی، قرار گرفته است. فضای داخلی نوسازی‌شده شامل اشکال فراوان، برنامه‌های آموزشی، یک مرکز فرهنگی و حتی فضا‌های کاری خواهد بود. گذشته از کاربرد‌های جدید هیجان انگیز برای بانک تاریخی، BIG همچنین مجموعه‌ای از فضا‌های کاری را طراحی کرده که به قابلیت‌های بصری بانک افزوده است.






ساختمان مسکونی Orchard

این ساختمان که از اهمیت فرهنگی هنری بسیار بالایی هم برخوردار است، کشاورزی آپارتمانی را به خانه‌ها آورده و توانسته خلاقیت‌های نوینی را در این زمینه به نمایش درآورده است. این ساختمان باغ‌های نوآورانه‌ای را در خود جا داده که می‌تواند زندگی مردم را در طبیعت جا دهد.

همچنین در کنار این ساختمان، ساختمان اداری هم طراحی شده که فضا‌های کاری متنوعی را در خود جا داده و به همین صورت، از باغ‌های سرسبز پوشیده‌شده با گیاهان متنوع، بهره‌مند هستند.






شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان، تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۶۳۳۵، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین