پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۴۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
ریاست این دانشکده تصور می‌کند با فرار رو به جلو و اظهار بی‌اطلاعی از برگزاری این همایش و شکایت از شرکت طرف قرارداد، می‌تواند خود را از اتهامات مبرا کند، در صورتی که ادعای بی‌اطلاعی ایشان، با فرض صحت و پس از شنیده شدن دفاعیات طرف دیگر این ماجرا، یعنی شرکت تبلیغاتی مذکور، مهر تأییدی بر عدم کفایت مدیریتی ایشان است.

شعار سال: بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در نامه‌ای به محمود نیلی احمدآبادی رئیس این دانشگاه خواستار عزل رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شده و تاکید کرد: حیثیت و جایگاه علمی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با برگزاری یک همایش آرایش در دو روز پیاپی و به ادعای ریاست دانشکده، بدون اطلاع ایشان از چیستی برنامه، به بازیچه گرفته شده و این اتفاق شرم‌آور نه‌تنها از طرف دانشجویان و اساتید که تا سیمای ملی نیز بازتاب و واکنش منفی شدیدی را به همراه داشته است.
 
متن این نامه به شرح زیر است:
 
ریاست محترم دانشگاه تهران، جناب دکتر نیلی
با سلام

از سال ۱۳۹۷ و با آغاز ریاست دکتر اعتمادی، بسیج همواره نسبت به اشتباهات و سوءمدیریت‌های ایشان در مواضع و مواقع مختلف موضع گرفته و واکنش‌ نشان داده است و به عنوان بخشی از بدنۀ دانشجویی خود را مکلف دانسته تا در مقابل بی‌تدبیری‌های ریاست دانشکده در مدیریت فضای علمی، فرهنگی و سیاسی که باعث ضعف و قرار گرفتن دانشکده در سراشیبی سقوط شده‌اند، ساکت ننشسته و اعتراض خود را اعلام کند، رویکردهای غلطی از جمله برخورد انفعالی در مدیریت و سامان‌بخشی فضای دانشکده در برهه‌های مختلف، زوال مناسبات علمی و سوگیری‌های غلط، سیاسی و جانبدارانه در رابطه با هیئت علمی و جذب اساتید و... که در این نامه بیش از این مجال پرداختن به تمامی آن‌ها وجود ندارد و همچنین مواردی مگو و پنهان نیستند که نیازی به شرح و روایت دوباره داشته باشند.
 

اکنون که پس از گذشت سه سال و اتمام دورۀ ریاست ایشان در دانشکده، بی‌اعتنا به تمامی هشدارها و مخالفت‌ها دربارۀ ابقای حکم ریاست دکتر اعتمادی، ایشان برای سه سال دیگر در سمت ریاست دانشکده ابقا شد، طبل رسواییِ مدیریتی و عدم توانمندی ایشان بلندتر از همیشه به صدا درآمده است.
 
حیثیت و جایگاه علمی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با برگزاری یک همایش آرایش در دو روز پیاپی و به ادعای ریاست دانشکده، بدون اطلاع ایشان از چیستی برنامه، به بازیچه گرفته شده و این اتفاق شرم‌آور نه‌تنها از طرف دانشجویان و اساتید که تا سیمای ملی نیز بازتاب و واکنش منفی شدیدی را به همراه داشته است.
 
در رابطه با همین بحث، این‌که دانشکده در شرایط فعلی چه مقدار از ظرفیت و فضای خود را در اختیار دانشجوها قرار داده و چه مقدار را به درآمدزایی اختصاص داده و این درآمد در کجا و چگونه خرج شده است مطالباتی به‌ حق اند که هیچ‌ گاه به آن‌ها پاسخی داده نشده است.
 
اتفاق اخیر، مشتی نمونه خروارها سوءمدیریت و تخلف از جانب هیئت رئیسۀ دانشکده علوم اجتماعی است.
 
جالب این است که ریاست این دانشکده تصور می‌کند با فرار رو به جلو و اظهار بی‌اطلاعی از برگزاری این همایش و شکایت از شرکت طرف قرارداد، می‌تواند خود را از اتهامات مبرا کند، در صورتی که ادعای بی‌اطلاعی ایشان، با فرض صحت و پس از شنیده شدن دفاعیات طرف دیگر این ماجرا، یعنی شرکت تبلیغاتی مذکور، مهر تأییدی بر عدم کفایت مدیریتی ایشان است. چرا که مشخص نیست اگر دانشجویان از این اتفاق مطلع نمی‌شدند، این فاجعه تا کجا ادامه پیدا می‌کرد!
 
واکنش به چنین مسئله‌ای با انتشار یک اطلاعیۀ خشک‌وخالی توسط دانشگاه، دربارۀ این که دانشگاه هرگز اجازۀ برگزاری چنین همایشی را در فضای دانشگاهی نمی‌دهد و انتقال تمام بار مسئولیت این فاجعه به تخلف یک شرکت تبلیغاتی ابداً قابل پذیرش و در مقیاس آبروی در معرض خطر یک دانشکده و تمام اساتید و دانشجوهای آن نیست.
 
بسیج دانشجویی مطابق با مواضع و سیاق پیشین خود، اکنون که یکی دیگر از مصادیق بارز و عینی بی‌کفایتی رئیس دانشکده علنی شده است، اولین قدم برای نجات این دانشکده را الغای حکم ریاست ایشان می‌داند و هشدار می‌دهد در صورت تعلل، مسئولیت و تبعات سوءمدیریت رئیس فعلی دانشکده، برعهدۀ جنابعالی است.
 
والسلام علیکم و رحمه الله
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرنامه دانشجویان ایران  ، تاریخ انتشار:  15 مرداد   1400، کدخبر: 404020، www.iusnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین