پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
چند روز پیش بود که رییس جمهور فرانسه در گفت وگوی تلفنی با رییس دولت سیزدهم خواستار برگشت سریع‌تر ایران به میز مذاکرات وین شد وحالا وزیر خارجه آلمان نیز به ایران هشدار داده هرچه سریع‌تر برای احیای توافق اتمی به مذاکرات وین باز گردد. هایکو ماس گفته نمی‌توان تا ابد این مذاکرات را طول داد.
شعارسال: هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) در جمع خبرنگاران در برلین از ایران خواست تا هرچه سریعتر به میز مذاکرات احیای برجام بازگردد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ماس گفته است: «اگر ما نمی‌خواهیم آنچه را که تا کنون در وین به دست آورده‌ایم، به خطر بیندازیم، نمی‌توانیم تا ابد مذاکرات را طول دهیم.» وزیر خارجه آلمان در ادامه گفته است: «ما انتظار داریم که ایران هرچه سریعتر به میز مذاکره در وین بازگردد و با انعطاف لازم و آمادگی برای توافق، آنچه را که برای رسیدن به یک توافق لازم است انجام دهد»
 
ایران باید به مذاکره برگردد
 
 
مذاکرات وین به منظور بازگشت به توافق برجام، بین ایران و پنج کشور آلمان، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین با حضور غیر مستقیم آمریکا در شش دوره برگزار شد. آخرین دور این مذاکرات ۳۰ خرداد به پایان رسید و بر خلاف دور‌های پیشین، تاریخی برای مذاکرات بعدی تعیین نشد. گفته می‌شود که دو طرف منتظر هیأت مذاکره‌کننده دولت جدید ایران هستند. پیش‌تر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از اعلام آمادگی دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئیسی برای ادامه مذاکرات و احتمال ازسرگیری گفتگو‌ها از اوایل سپتامبر سال جاری خبر داده بود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ساعت۲۴، تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۵۸۵۵۱، saat۲۴.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین