پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
ژاپن با به‌روزرسانی نقشه امنیتی ایران، هشدار و اخطار سفر به کشورمان را حذف کرد. اکنون سطح نقشه امنیتی ایران از «دو» به «یک» رسیده است که در این شرایط، برای سفر اتباع ژاپنی به ایران، هشدار و ملاحظات امنیتی وجود ندارد.
شعار سال: عباسعلی امامیه ـ دبیر کنسرسیوم تور‌های ورودی کره و ژاپن در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ـ با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: ژاپن سطوح امنیتی و بهداشتی کشور‌ها را در دو نقشه مجزا نشان می‌دهد؛ نقشه امنیتی ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و واقعه هواپیمای اوکراینی، توسط سفیر پیشین ژاپن تغییر کرد و در آن شرایط هیچ آژانس گردشگری در ژاپن اجازه برگزاری تور ایران را نداشت و به اتباع ژاپنی نیز هشدار داده شد ایران را سریع ترک کنند.

او افزود: بعد از گذشتِ یک ماه از آن اقدام، وزارت امور خارجه ژاپن سطح امنیتی ایران را در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ به درجه «دو» تغییر داد و نقشه را نارنجی کرده که در آن حالت، به شهروندان ژاپنی توصیه شد از سفر غیرضروری به ایران پرهیز کنند.

دبیر کنسرسیوم تور‌های ورودی کره و ژاپن در ادامه گفت: اکنون سطح نقشه امنیتی ایران از «دو» به «یک» رسیده است که در این شرایط، برای سفر اتباع ژاپنی به ایران، هشدار و ملاحظات امنیتی وجود ندارد.

امامیه تغییر سطح نقشه امنیتی ایران را تا حدی تحت تاثیر حضور سفیر جدید ژاپن در ایران دانست و افزود: آقای کازوتوشی آیکاوا، قبل از آن‌که در ایران سفیر شود، حدود ۱۱ سال پیش به عنوان کارشناس در این سفارتخانه فعالیت داشت و از نخبگان وزارت امور خارجه ژاپن به شمار می‌آید که نفر دوم سفارت ژاپن در آمریکا نیز بوده است؛ شخصیت بسیار فعالی دارد و با اهالی فرهنگ و اقتصاد در ایران ارتباط‌های خوبی برقرار کرده است. خوشبختانه در دوره آقای آیکاوا اتفاقات خوبی رخ داده که نمونه آن اهدای واکسن‌های کووید به ایران است که کار مهمی به حساب می‌آید. تحت تاثیر این ارتباط تازه ژاپن و ایران، سطح امنیتی ایران نیز از دو به یک رسید که نشانه بسیار خوبی است.
 
ژاپن هشدار امنیتی سفر به ایران را حذف کرد

او که پیش‌تر گفته بود با توجه سطح امنیت بهداشتی ایران به لحاظ آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا، فعلا تردد بین ایران و ژاپن ممنوع است، اینک اظهار کرد: با سرعت گرفتن و عمومی شدن واکسیناسیون، اگر سطح بهداشتی ایران بهبود پیدا کند و هشدار این بخش هم حذف شود، دیگر مانعی برای سفر ژاپنی‌ها به ایران وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رنگ نقشه امنیتی ایران براساس شاخص‌های وزارت امور خارجه ژاپن، از «نارنجی» به «زرد» تغییر کرده است. در این حالت به اتباع این کشور فقط اعلام شده «با احتیاط سفر کنید»، درحالی که تا پیش از این، هشدار داده شده بود که از «سفر غیرضروری به ایران پرهیز شود.»

با وجود این تغییرات اعمال‌شده، اما استان کرمان و بخش‌هایی از نوار مرزی در غرب و شرق ایران همچنان با هشدار سفر مواجه‌اند، درحالی که بنا بر اظهارات فعالان گردشگری ایران، استان کرمان سال‌هاست از وضعیت مخاطره‌آمیز به لحاظ امنیتی برای سفر خارج شده و به یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی تبدیل شده است، با این حال در نقشه‌های امنیتی ژاپن جزو مناطق پرخطر دسته‌بندی می‌شود و نیاز به بازنگری دارد، به‌ویژه آن‌که تا پیش از همه‌گیری کرونا و بحران‌های سیاسی در منطقه، گروهی از آژانس‌های گردشگری ژاپن کویر لوت را به عنوان مقصدی برای سفر ژاپنی‌ها ارزیابی کرده بودند و باستان‌شناسان ژاپنی نیز در پروژه ارگ بم سال‌ها با ایران همکاری داشته‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۵۲۲۱۵۴۳۴، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
بهتره که فعلا به ایران سفر نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین