پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
سرهنگ باویر از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به دعانویسی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.
شعار سال: سرهنگ مختار باویر فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌ها و انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به دعانویسی، طالع‌بینی، فال‌گیری و رمالی کرده و با ارسال اشیاء و مهره‌های جادوگری اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان ادامه داد: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و به پلیس فتا آبدانان دلالت داده شد. وی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده از این متهم ۱۹ ساله مشخص شد که در یک مدت کوتاه چنده ماه توانسته است با سو استفاده از احساسات کابران فضای مجازی درآمد ۲ میلیارد ریالی برای خود داشته باشد.

سرهنگ باویر با اشاره به اینکه متهم در جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده، اضافه کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن‌های ۰۸۴۳۳۶۲۴۳۱۶- ۰۸۴۲۱۸۲۴۷۵۱ گزارش کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۵۳۷۰۰، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
یه جوان ۱۹ ساله چرا باید به دنبال درآمد از این طریق باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین