پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
وزیر بهداشت در اجلاس منطقه‌ای انستیتو پاستور از آمادگی کامل انتقال فناوری این موسسه در ایران به سایر کشورها خبر داد.
شعار سال: حسن هاشمی وزیر بهداشت در اجلاس منطقه‌ای MATI (انستیتو پاستورهای کشورهای الجزایر، تونس، مراکش و ایران) که امروز در انستیتو پاستور ایران برگزار شد، گفت: این موسسه در مقر اصلی، تهران با هدف ارتقای بهداشت عمومی تأسیس شد و با شبکه بین‌المللی انستیتو پاستور جهان به ویژه در پاریس، تونس و مراکش همکاری‌های گسترده‌ای داشته و مشارکت با سازمان‌های جهانی از نماد بارز فعالیت آن در یک قرن اخیر بوده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح پیشرفته در زمینه علوم پایه، تولید داروها و کیت‌های تشخیصی و همچنین تأمین ملزومات علمی و تخصصی سلامت مردم و پیگیری ارتباط با صنعت کاربردی از اهداف این موسسه محسوب می‌شود. نگاه اجمالی به انستیتو پاستورهای جهان نشان‌دهنده فعالیت آنها حول محورهای تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی است. همچنین این موسسه همچون دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور از سال 2006 مورد ارزیابی قرار گرفت و توانست به جهش علمی به رتبه نخست در منطقه دست پیدا کند.

وی با بیان هدف این اجلاس افزود: طراحی یک الگوی جامع در تولید خدمت و آموزش از اهداف این اجلاس است تا بسترهای لازم جهت تدوین الگوی ارزیابی جامع فراهم شود.

هاشمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران موقعیت و قابلیت‌های انستیتو پاستور را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که همزمان با اجرای طرح تحول سلامت تغییر چشمگیری را برای این موسسه رقم بزند و از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی آن استفاده کند.

وزیر بهداشت آمادگی این موسسه را برای انتقال فناوری بر اساس قراردادهای مشخص اعلام کرد و ادامه داد: انستیتو پاستور ایران برای انجام مأموریت سازمان جهانی بهداشت در جهت پیشگیری از بیماری های عفونی و شناخت بیماری‌های نوپدید و بازپدید آمادگی کامل دارد از طرفی جمهوری اسلامی ایران در پی میل به هدف خودکفایی ملی در کلیه عرصه‌ها است.

وی طرح تحول سلامت را جدیدترین سیاست در کشور خواند و گفت: این طرح با هدف تحول در خدمات سلامت در کلیه بیمارستان‌های دولتی با هر گونه معضل هزینه اجرا شد که مبتنی بر استراتژی ملی پنج ساله و مشتمل بر مداخلات گوناگون از جمله افزایش پوشش بیمه‌ای، افزایش کیفیت خدمات و افزایش پوشش مراقبت‌های بهداشتی بود که بازخوردهای مثبتی را با خود همراه داشت.

هاشمی عنوان کرد: بیش از 60 مرکز تحقیقاتی پزشکی در کشور دارنده رتبه 16 جهان و رتبه اول در منطقه هستند که امیدواریم تا 10 سال آینده به رتبه 10 ارتقا پیدا کنیم.

وی یادآور شد: انستیتو پاستور ایران به عنوان نهاد ملی کشور در حوزه سلامت به عنوان عامل تقویت کننده از جمله احداث آزمایشگاه مرجع نقش جدی‌ ایفا کرده است و آمادگی هر گونه همکاری را برای ارتقای فناوری واکسن ب.ث.ژ، آموزش فناور و کارشناس تولید واکسن در شبکه بین‌المللی انستیتو پاستورها و سایر موسسات تحقیقاتی دارد. هدف از تشکیل این اجلاس تبادل ایده در راستای ایجاد فراهم‌افزایی و ترویج همکاری بین‌المللی است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395، کد مطلب: 5850503، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین