پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۳۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
با وجود اعلام محدودیت‌های شدید کرونایی تا ۳۰ مرداد، آژانس‌های گردشگری تهران از تداوم برقراری تور‌های گردشگری خبر می‌دهند.
شعارسال: ستاد ملی مبارزه با کرونا روز شنبه در جلسه خود اعلام کرد برای کنترل شدیدتر موج پنجم کرونا در کشور، از تاریخ دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ تا شنبه ۳۰ مرداد به مدت شش روز تعطیل است و ممنوعیت‌های تردد در جاده‌ها اعمال می‌شود.

این خبر، اما در حالی است که بر اساس گزارش‌های میدانی  از برخی آژانس‌های مسافرتی تهران علیرغم شیوع موج پنجم سهمگین کرونا و اعلام اعمال محدودیت سفر تقریبا تمام سفر‌ها هم در قالب تور مسافرتی و هم به صورت فروش بلیت مطابق روال عادی ادامه دارد.

اپراتور یکی از آژانس‌های مسافرتی در محدوده میدان انقلاب در همین راستا گفت که امکان خرید و رزرو بلیت در صورت وجود ظرفیت وجود داشته و برنامه تور گردشگری هم برقرار است و ممنوعیتی اعلام نشده است.

برای اطمینان بیشتر با دو آژانس دیگر در شمال تهران و واقع در سعادت آباد و میدان آرژانتین نیز تماس حاصل شد که پاسخی مشابه دادند.

گرچه برخی از آژانس‌های مسافرتی توصیه به امتناع از سفر داشتند و از شرایط وخیم کرونا در ناوگان‌های حمل نقل عمومی و از تعطیل بودن رستوران‌ها و پاساژ‌های شهر‌های سیاحتی خبر می‌دادند، اما متاسفانه پیگیری‌های صورت گرفته، منعی برای رزرو بلیط و برگزاری تور‌های گردشگری چه زیارتی و چه سیاحتی وجود نداشته و هیچ گونه ابلاغیه و اطلاعیه‌ای نیز مبنی بر محدودیت یا ممنوعیت انجام سفر‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول خطاب به این آژانس‌ها صادر نشده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، همه ادارات از جمله بانک‌ها و همچنین گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴، از دوشنبه (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) تعطیل خواهند بود.

در حالی که مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه باکرونا مراکز اقامتی (شامل هتل، متل، مهمان‌پذیر، پانسیون و مشاغل مشابه) در فهرست مشاغل گروه یک جایی ندارد و باید تعطیل باشند، اما ظاهرا همچنان بدون هیچگونه منعی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند درحالیکه به نظر می‌رسد انجام سفر از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به مراتب بیشتر از سفر با اتومبیل شخصی خطرآفرین بوده و در شیوع هرچه بیشتر ویروس تاثیر دارد.

از سوی دیگر به نظر تعطیلی همه ادارات و مشاغل غیرضروری و همچنین عدم ممنوعیت سفر در قالب تور‌های مسافرتی خود عاملی برای ترغیب بیشتر مردم برای انجام سفر است. اتفاقی که در تعطیلی ۶ روزه قبلی تهران مشاهده شد و علی‌رغم اعلام جلوگیری از هرگونه تردد، انبوهی از مردم چه با خودروی شخصی و چه از طریق تور‌های گردشگری عازم سفر شدند و در نهایت آن تعطیلات نه تنها موجب کنترل بیماری کرونا نشد بلکه به سرکشی بیشتر آن کمک شایانی کرد.

با توجه به اوضاع بحرانی فعلی این بار انتظار می‌رود با توجه به رکورد بی سابقه آمار مبتلایان و مرگ میر ناشی از کرونا نظارت‌های سرسختانه تری اعمال شود و با متخلفین برخورد قاطع صورت پذیرد تا مجدداً ۶ روز قرنطینه پیش رو همانند دفعه قبلی تبدیل به تعطیلات و فرصتی برای سفر نشود.
 

ممنوعیتی برای تور‌های گردشگری در ایام کرونایی ابلاغ نشده است
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۲۵۵۴۶۲۷، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
چه اعلام بشه و چه اعلام نشه، کسی که بخواد کار خودش رو میکنه و کاری به قانون نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
آژانس های مسافرتی جزء هیچ کدوم از اصناف نیستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین