پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۵۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
حدود ۱۰ هزار معلم رسمی آموزش و پرورش مأمور به خدمت در مدارس غیردولتی هستند که حقوق آن‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش تأمین می‌شود!
شعارسال: صبحت‌های اخیر حسین باغ گلی، نامزد تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم درباره معلمان مدارس امام رضا (ع)، سؤالاتی را درباره حضور معلمان رسمی آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی ایجاد کرده است.

براساس آمار غیررسمی حدود ۱۰ هزار معلم رسمی آموزش و پرورش مأمور به خدمت درمدارس غیردولتی هستند، برای آنکه در مقیاس مشخص شود حضور ۱۰ هزار معلم چه مفهومی دارد می‌توان این مثال را مطرح کرد که این تعداد معادل نیمی از ظرفیت سالانه پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان است.

حقوق ۱۰ هزار نیروی رسمی که به مدارس غیردولتی مأمور هستند توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و در حالت عادی برای هر مدرسه غیردولتی حداکثر یک نیرو اختصاص می‌یابد.

در مدارس غیردولتی عام المنفعة (خیریه) تمام معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش تأمین می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود، آموزش و پرورش حتی برای برخی مدارس غیردولتی خارج از کشور نیز اقدام به تأمین معلم می‌کند در حالیکه مدارس غیردولتی خارج از کشور از والدین شهریه دریافت می‌کنند و به تأمین معلم توسط آموزش و پرورش نیازی ندارند!

لازم به ذکر است حدود ۱۷ هزار و ۹۱۵ مدرسه غیردولتی در کشور فعالیت می‌کنند.

این پرسش مطرح است که در شرایطی که مدارس دولتی عادی در تأمین معلم برای خالی نماندن کلاس‌های درس مستأصل شده‌اند، اعزام ۱۰ هزار معلم رسمی به مدارس غیردولتی که دارای درآمد مشخص هستند، چه توجیهی دارد؟!

 آمادگی دارد توضیحات دقیق و شفاف مدیران وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع را در این رابطه منتشر کند.
 

چرایی ارسال معلم رایگان به مدارس غیردولتی توسط آموزش و پرورش
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۲۵۵۴۹۶۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
مدارس غیر دولتی نیرو کم دارند که از نیروهای دولتی استفاده میکنند؟ یا بودجه لازم برای استخدام نیرو رو ندارند، با شهریه‌هایی که میگیرند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین