پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
بیش از 5 سال از بحران سوریه می‌گذرد و وضعیت نگران کننده‌ای بر این کشور حاکم است.

شعار سال:

بیش از 5 سال از بحران سوریه می‌گذرد و آمریکا و همپیمانانش وضعیت نگران کننده‌ای را در این کشور ایجاد کرده اند.

آمریکا به کمک همپیمانان خود در منطقه و اروپا از تروریست‌های تکفیری حمایت کرد و نتیجه آن ویرانی در سوریه شد. آمریکا به اسم دموکراسی از تروریست‌هایی در سوریه به نام میانه‌رو حمایت می‌کند که سرنوجوان فلسطینی را می‌برند، جگر سرباز سوری را به دندان می‌کشند، با تانک از روی افراد عبور می‌کنند و سر رزمندگان مقاومت را بر نیزه می‌کنند.

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه در این زمینه می‌گوید: زادگاه سیاسی همه تروریست‌های تکفیری آمریکاست. آمریکا دم از صلح می‌زند؛ اما برای برقراری آن جنگ به راه می‌اندازد.

به راستی چگونه آمریکا دم از صلح می‌زند و در مقابل، یک جنگ جهانی مینیاتوری را به کمک همپیمانانش در سوریه به راه انداخته و موجب کشده شدن 300 تا 500 هزار نفر می شود.

تروریست‌های تکفیری که در سال های اخیر در سوریه می‌جنگند؛ از نظر سیاسی به آمریکا وابسته‌اند؛ چرا که اولا با نظام قانونی سوریه مشکل دارند و ثانیا دستورات آمریکا را در منطقه پیاده سازی می‌کنند.

سردار سرلشکر "سیدیحیی رحیم صفوی" دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در این زمینه می گوید: داعش، جبهه‌النصره و القاعده ارتش سری آمریکا و اسرائیل هستند. یکی از فرماندهان آمریکایی در گزارشی که به سنا تحویل داده بود اعلام کرد که آمریکا فروش سلاح خود را افزایش داده است و فقط در دوره ریاست جمهوری اوباما 100 میلیارد دلار به عربستان سلاح فروخته شده است.

صفوی اظهار داشت: یک فرمانده راهبردی مثل شهید همدانی، راهبرد دشمن در عراق و سوریه را به خوبی می‌شناخت و می‌دانست ائتلاف آمریکایی در صحنه سوریه، حصر بشار اسد را می‌خواهد. وی ماهیت این جنگ نیابتی را می‌شناخت و می‌دانست که این جنگ توسط آمریکا، اسرائیل و ناتو اداره می‌شود.

فرمانده کل اسبق سپاه با اشاره به جنگ سوریه گفت: امروز سوریه 66 ماه است که درگیر جنگ است و در این راه با مردانگی کامل ایستادگی می‌کند. در مقابل ارتش سوریه، گروه تکفیری داعش که تا بن دندان مسلح است قرار دارد. داعشی که آمارها نشان می‌دهد برای هر تانک ارتش سوریه 10 الی 15 موشک ضد زره دارد.

نیروی هوایی ارتش آمریکا در یک مورد از هزاران بار حمایتش از تروریست های القاعده در ماه از عملیات اخیر گروههای تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده در نبردهای شمال استان حلب سوریه خبر داده است.

گزارش منابع میدانی نشان می دهد که در ماه مارس و آوریل حضور پررنگ بمب افکنهای اف 15، آ 10 و ... آمریکایی در آسمان منطقه شمال حلب کاملا نمایان بوده است.

آمریکا به اسم معارضان از تروریست ها حمایت می کند حال آنکه در سوریه به گفته صاحبنظران تروریست خوب یا بد وجود ندارد. "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در این زمینه می گوید: در سوریه مخالف مسلح وجود ندارد؛ مگر اینکه عضو جبهه النصره و یا داعش باشند.

سوال اینجاست تروریست‌هایی که از بیش از 80 کشور جهان در سوریه می‌جنگند؛ چه کسی از آن‌ها حمایت می‌کنند؟ هدف این تروریست‌ها در سوریه چیست؟ پاسخ همه این سوالات به آمریکا و اقداماتش در منطقه غرب آسیا باز می‌گردد.

آمریکا، عربستان سعودی، قطر و ... از جنگ جهانی مینیاتوری سوریه سود می‌برند و همین امر موجب شده تا امپریالیسم با کمک مالی و تسلیحاتی از تکفیری‌ها در سوریه و عراق حمایت کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 ، کدخبر:۵۸۵۰۱۳۴ : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین