پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: سیستم اجرایی کشور ما متناسب با شان و شوکت جمهوری اسلامی نیست و بصورت جزیره‌ای اداره می‌شود در حالی که باید به شکل مدیریت یکپارچه باشد فلذا با سازمان‌های موازی و با ساختار دولت در دولت نمی‌شود کشور را اداره کرد، این اختلافات قابل پیش بینی است.
شعارسال: «حسن بیادی»، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با نحوه برخورد دولت‌ها با احزاب و تاثیر آن در اداره کشور اظهار کرد: در کشوری که احزاب جایگاه ویژه‌ای ندارند و سیستم پارلمانی مستقر نیست و نواقص مهمی در نحوه انتخابات و نحوه اداره تشکل‌های سیاسی نسبت به همه دنیا متفاوت است چه انتظاری دارید؟ از این رو پیش آمدن برخی مسائل قابل پیش بینی است.

او افزود: بنابراین اگر مساله‌ای وجود دارد بخاطر نوع همکاری‌های قبل از انتخابات با فرد منتخب است و دیگر اینکه احزاب ما فراگیر و موثر و پاسخگو نیستند چرا که قدرتی ندارند تا کاری انجام دهند و در تعیین سرنوشت کشور نه قدرتی دارند و نه نقش موثری، از این رو هر کسی که بر سر کار می‌آید مجبور است که با گروه ها، اشخاص و احزاب حقیقی و حقوقی و بعضا با باند‌های متصل به قدرت و ثروت فعالیت کند و بعد فراموش می‌کند چه کسانی، در مسیر رای آوری از او حمایت کرده اند و گله گذاری‌ها و سهم خواهی‌ها پیش می‌آید، چون سیستمی پویا و منطقی برای انتخاب اعضای دولت، هیأت وزیران، نمایندگان مجلس و شورای شهر وجود ندارد.

بیادی خاطرنشان کرد: مشکلی دیگر نحوه انتخابات است که غلط اندر غلط است و تاسف اینجاست که کسی تاکنون برای اصلاح شیوه و قوانین انتخابات کاری نکرده است. دولت آقای رییسی جدا از ۳ نفری که سن بالایی دارند کابینه‌ای کاملا جوان ارائه کرده اگرچه بنده این مساله را حُسن نمی‌دانم، چون در رده‌های دوم و سوم دولت بیشتر می‌توان از جوانان استفاده کرد بخصوص در بخش‌های اجرایی و بازرسی فنی و نظارت‌های دقیق باید از جوانان استفاده کرد و کار بهتر پیش خواهد رفت.

او در رابطه با تعامل دولت و مجلس خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه گفته می‌شود دولت و مجلس هم جنس و همراه هستند این‌طور نیست به نظر من این دولت و این مجلس به تعارض جدی می‌رسند و این تعارض بعد از یک سال شروع خواهد شد. سیستم اجرایی کشور ما متناسب با شان و شوکت جمهوری اسلامی نیست و بصورت جزیره‌ای اداره می‌شود در حالی که باید به شکل مدیریت یکپارچه باشد فلذا با سازمان‌های موازی و با ساختار دولت در دولت نمی‌شود کشور را اداره کرد، این اختلافات قابل پیش بینی است.

بیادی در پایان گفت: چنانچه آقای رییسی می‌خواهند موفق و مشکلات مردم را بصورت اساسی حل کنند باید مدیریت‌های جزیره‌ای را به مدیریت‌های یکپارچه تبدیل کنند.
 

سیستمی منطقی برای انتخاب دولت، مجلس و وزرا وجود ندارد
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۲۱۵۰۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین