پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۵۶۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه برگزاری نشست فراکسیون فرهنگیان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای حاجی بابایی باید توضیح دهند که برای چه آقای باغگلی را به فراکسیون دعوت کرده بودند، چون وقت کافی برای صحبت کردن به وی داده نشد.

شعار سال:«زهره الهیان»، نماینده مردم تهرام در مجلس شورای اسلامی  درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور ما متاسفانه در تمام 8 سال گذشته گرفتار حاکمیت تفکر لیبرالی بوده و مشکلات امروز سیستم آموزشی در کشور ناشی از همین تفکر و عدم وجود نگاه تحولی و مدیریت جهادی است.
 
وی با اشاره به اینکه آقای باغگلی به عنوان بک نیروی جوان، خوش فکر و با مدل تحولی تعلیم و تربیت خواهد توانست وضعیت این بخش را دچار تحول کند ادامه داد: آقای باغگلی می تواند با تیم قوی مدیریتی جوان و خلاق و نیز آشنا به حوزه تعلیم و تربیت در سیستم تعلیم و تربیت تحول ایجاد کند.
 
وی با بیان اشاره به انتقاداتی که درباره گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان مطرح می شود عنوان کرد: این انتقادات بیشتر مربوط به مسائل مالی و بودجه ای و معیشتی آموزش و پرورش مربوط می شود که رتبه بندی معلمان و مطالبات فرهنگیان نیز از جمله این موارد به شمار می رود.
 
الهیان با اشاره به اینکه آقای رئیسی در این باره اراده جدی برای حل مشکل دارد تصریح کرد: این مسئله باید در سطح هیئت دولت و شخص رئیس جمهور حل شود تا اعتبار لازم برای رتبه بندی معلمان اختصاص پیدا کند، البته با توجه به کسری بودجه باید مسئله رتبه بندی معلمان نیز مرحله به مرحله صورت بگیرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آقای باغگلی دارای دکترین جدید برای حوزه تعلیم و تربیت هستند تاکید کرد: متاسفانه به خاطر ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت در طول سالهای گذشته جوانان مهارت های لازم برای زندگی خانوادگی پیدا نمی کنند اما اگر آقای باغگلی بتوانند براساس سیستم تربیتی که پیاده سازی می کنند جوانان و نوجوانان ما را برای انتخاب های درست و آگاهانه داشته و در جامعه مسئولیت پذیر باشند ما به نتیجه ای که به دنبال آن هستیم دست پیدا خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه ممکن است برای این تغییر و تحول در سیستم تعلیم و تربیت سر و صداهایی هم وجود داشته باشد عنوان کرد: ممکن است عده ای که به دنبال استمرار وضغ موجود هستند ممکن است از این تغییر و تحول ناراضی باشند اما به نظر می رسد آقای باغگلی این توانایی را دارند که روند تحول مدیریتی را دنبال کند؛ شرط ما هم برای حضور وی در راس وزارت آموزش و پرورش این است که از یک تیم قوی و جوان برای همکاری استفاده کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون فرهنگیان گفت: در جلسه ای که این فراکسیون برگزار کرد متاسفانه فرصت کافی به آقای باغگلی داده نشد که ایده های خود را برای نمایندگان مطرح کنند.
 
وی تصریح کرد: نمایندگان حاضر در جلسه به این شیوه برگزاری نشست اعتراض کردند.
 
الهیان در پاسخ به اینکه برای چه وزیر پیشنهادی به فراکسیون دعوت شده بود مگر بنا نبود که درباره برنامه هایش توضیح دهد پس چرا به وی فرصت صحبت کردن داده نشد خاطرنشان کرد: این سوال را باید آقای حاجی بابایی پاسخ دهد که برای چه آقای باغگلی را به فراکسیون دعوت کرده بود؟
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار:   2شهریور   1400، کدخبر:1762209 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین