پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
یکی از نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، سند تحول بنادین آموزش و پرورش و جذب نیروی انسانی از جمله مسائلی است که وزیر پیشنهادی باید برای آن برنامه داشته باشد. وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه عیال‌وار است و خانواده بسیاری با این وزارتخانه در ارتباط هستند. آقای باغگلی در دانشگاه دارای رتبه استادیاری است و حتی نتوانسته طی چند سال گذشته پایه سنواتی خود را بگیرد چطور می‌تواند ادعا کند که در تعلیم و تربیت حرف برای گفتن دارد.
شعار سال:  دیروز ۳۰ مرداد نخستین روزی بود که مجلس یازدهم برنامه‌ها و همچنین صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را مورد بررسی خود قرار داد. در این جلسه به جز هیئت رئیسه  و نمایندگان،   رئیسی؛ رئیس جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد مخبر معاون اول و وزرای پیشنهادی حاضر بودند که در این جلسه پس از بررسی برنامه‌های دولت و ارائه مواضع موافقان و مخالفان  نمایندگان به بررسی صلاحیت وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات پرداختند که بخشی از بررسی صلاحیت وزیر ارتباطات را به روز یکشنبه موکول شد.

از یکسو عده‌ای بر این باورند که یکی از محاسن مجلس و دولت همسو این باشد که هر یک برای موفقیت دیگری در تلاش است، بدون آن که سهم خواهی یا سیاسی‌بازی در روند بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی در جریان باشد. از سوی دیگر برخی معتقدند اکثریت مجلس با وزرای پیشنهادی موافق بوده و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از این وزرای پیشنهادی بدون کمترین دست‌اندازی از فیلتر مجلس یازهم عبور کنند!

اما در جلسه روز گذشته برخی مخالفت‌ها با برنامه کلی دولت و از آن مهم‌تر انتقادات و مخالفت‌های شدید با حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود که به نظر می‌رسد نخستین فردی که از نمایندگان مجلس رای اعتماد را کسب نکند، وی خواهد بود. نکته دیگر نیز عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که در مقطعی صدای قالیباف را نیز در آورد.

در ادامه به اظهارات رئیس مجلس، رئیس جمهور، وزرای پیشنهادی و مواضع موافقان و مخالفان خواهیم پرداخت که در ادامه می‌خوانید؛

نمایندگان شناخت کاملی از وزرای پیشنهادی دارند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: بیش از ۲۷۰ جلسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس به صورت فشرده برگزار شد و در این جلسات شناخت بسیار خوبی هم نمایندگان از وزرای پیشنهادی پیدا کردند و هم وزرای پیشنهادی شناخت خوبی نسبت به مجلس و نگاه‌ها و انتظارات در حوزه‌های تخصصی به دست آوردند.

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

اولویت اول دولت؛ مهار کرونا است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: عدالت‌محوری هم در توزیع منابع و هم در توزیع فرصت‌ها و هم در توانمندسازی، کشف و تقویت استعداد‌ها و هم در شایسته‌سالاری و شکستن باند‌های بسته قدرت و ثروت می‌باشد. رویکرد عدالت‌محوری در تضمین حقوق همه مردم از زن و مرد و کودک و نوجوان، روستایی و شهری مطرح می‌شود.

وی گفت: اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقای وضعیت بهداشتی در کشور و تسریع در واکسیناسیون عمومی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ارتقاء سطح درمان است و اولویت بعدی مساله اقتصاد، ثبات اقتصادی، بهبود شاخص‌های کلان، و در یک کلمه تقویت معیشت مردم و رفع مشکلات معیشتی و تقویت فضای کسب و کار است.

مخالفان و موافقان کلیات کابینه سیزدهم چه مسائلی را بیان کردند؟

مخالف/ حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی: امروز با معضل و مسأله‌ای با عنوان دیوانی کشور مواجه هستیم که در حقیقت بروکراسی پنهان است؛ ما با حجم زیادی از کارمندان مواجه هستیم که قراردادهای متعدد شرکتی، قراردادی، قانون کار و... دارند و قرار است رئیس جمهور، کشور را با همین دیوان‌سالاری اداره کند.ریشه تورم در ایران ناشی از کسری بودجه و بی‌انضباطی بانک‌هاست این در حالی است که از دهه 80  که بانک‌های خصوصی در ایران ایجاد شدند به دلیل عدم رگلاتوری شاهد بی انضباطی پولی و مالی بانک‌ها در کشور هستیم که دود آن به چشم همه ملت رفته است.

مخالف/ علی بابایی کارنامی گفت: صندوق‌های بازنشستگی به حیاط خلوت بعضی از باندهای سیاسی و دولت‌ها تبدیل شده، آیا می‌دانید در صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و شستا بعضی از مدیران 50 میلیون حقوق می‌گیرند و کارگر ساده نابود می‌شود؟ اینجا برنامه اجرایی می‌خواهد. آقای رئیسی! ما به شما ایمان و ارادت داریم اما باید محکم و مستحکم در برابر ظلم 40 ساله‌ای که بر بعضی از کارگران مملکت روا داشته شده، بایستیم.

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

مخالف/ حجت الاسلام حسن نوروزی گفت: دولت آیت‌الله رئیسی باید پاسخ دهد که آیا بنا دارد بانک اسلامی و بانکداری بدون ربا و نظارت بر بازار به صورت جدی پیگیری کند؟ ایران خودرو 35 هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما بخش خصوصی می‌گوید اگر سهام این شرکت به بخش خصوصی واقعی واگذار شود از زیانده خارج می‌شود و آن را سودده خواهیم کرد.

مخالف/ جلال محمود‌زاده گفت: کشور ما به دلیل نپیوستن به FATF در لیست سیاه کشورهای صنعتی قرار دارد  و تحریم‌ها هم برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است.  تیم اقتصادی آیت‌الله رئیسی یا از آستان قدس هستند و یا از ستاد اجرایی فرمان امام؛‌ آیا نمی‌توانستید از همه کارشناسان و متخصصان اقتصادی برای رفع مشکلات کشور دعوت کنید.چرا  50 درصد از جامعه یعنی زنان در کابینه آیت‌الله رئیسی  جایگاهی ندارند و آنان کاملا نادیده گرفته شده‌اند.

موافق/ عبدالله ایزدپناه گفت: تورم ۴۰ درصدی و نقدینگی موجود، بدهی شرکت‌ها و کسری بودجه سالانه و ضریب جینی ۴۰ درصدی، نرخ بالای بیکاری، همه‌گیری بیماری منحوس کرونا، گرانی و ده‌ها مشکل دیگر کشور را در شرایط سختی قرار داده است که می‌توان با همکاری همه قوا و استفاده از نیروی مردمی به آینده امیدوار بود و با برنامه‌ریزی مشکلات را کاهش داد.

موافق/ سیدمحمد مولوی گفت: جوان‌ترین وزیر پیشنهادی 40 سال و مسن‌ترین آنها 60 سال سن دارند و میانگین سنی کابینه 53 سال است، کارآمدی، فسادستیزی و مردمی بودن در سوابق همه افراد مشاهده می‌شود. وی در پایان ساماندهی معیشت کارگران، رتبه‌بندی معلمان، ساماندهی مناطق آزاد و لایروبی اروندرود و نیز توجه به یکپارچگی استان خوزستان در اختصاص منابع و امکانات را از مهمترین انتظارات از دولت آینده برشمرد.

موافق/ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: ر برنامه ها و مواردی که در حوزه برنامه بیان شده است حوزه تخصصی محیط زیست، صندوق‌های بازنشستگی و همچنین تبدیل وضعیت نیروها از مواد درستی است که به آنها پرداخته شده است...یکی از مخالفان در حوزه هماهنگی گفت بالاخره چه کسی می‌خواهد برنامه‌های کلان را اجرایی کند اتفاقاً آقای رئیسی هم اشاره کردند که تیم اقتصادی توسط آقای مخبر اداره می‌شود، اتفاقاً در این حوزه آیت‌الله رئیسی مباحث جدی را بیان کردند.

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

موافق/ سیدکریم حسینی گفت: در برنامه‌های رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی، مسأله تمرکززدایی و توجه به استان‌های مرزی و محروم و توسعه متوازن به ویژه در خوزستان و سیستان و بلوچستان دیده می‌شود که البته این برنامه‌ها باید با اقدام و عمل همراه باشد و این مطالبه جدی مردم سراسر نقاط کشور است. این زیبنده کشور ما نیست که نقاطی مانند خوزستان از تنش آبی رنج ببرند.

مخالفان و موافقان «حسین باغگلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه مسائلی را بیان کردند؟

صلاحیت حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی برای آموزش و پرورش عصر روز گذشته به عنوان نخستین وزیر پیشنهادی در نشست علنی مجلس بررسی شد؛ عدم حضور در بدنه آموزش و پرورش و نداشتن تجربه کافی از عمده دلایل مخالفان و تحولگرایی، جوان بودن و برنامه گرایی از عمده دلایل موافقان رای اعتماد به وی بود.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون را درباره باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: «با توجه به اهمیت وزارت آموزش و پرورش و مسائل و چالش های اساسی که بعضا نیاز به اقدام فوری دارند، در برنامه آقای باغ گلی، پیشنهادهای مناسبی برای حل این چالشهای اساسی دیده نشد. هر چند تحصیلات دانشگاهی ایشان با وزارت آموزش و پرورش مرتبط است و شناخت فلسفه تعلیم و تربیت از اندوخته های لازم برای معلمی می باشد اما ایشان تجربه و شناخت کافی از وزارت آموزش و پرورش نداشته و توان اجرایی لازم را ندارند. بنابر این ضمن احترام به شخصیت و سوابق علمی آقای دکتر باغگلی و احترام به رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر رئیسی نسبت به معرفی ایشان، با توجه به برنامه های ارائه شده و سوابق وزیر پیشنهادی، در مجموع کمیسیون با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش، موافقت ننمود و ایشان را فاقد صلاحیت لازم برای مدیریت در این وزارتخانه مهم می داند.»

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

مخالف/ جلال رشیدی کوچی در مخالفت با وی با اشاره به برخی مشکلات وزارت آموزش و پرورش از جمله کمبود بودجه، کمبود 300 هزار معلم در انتهای سال 1403، عدم استقلال دانشگاه فرهنگیان و تغییر نگاه از یک وزارتخانه انسان‌ساز به یک دستگاه مصرف‌گرا، تاکید کرد: انتظار این بود که برای حل این مشکلات بزرگ و گسترده، فردی بزرگ و صاحب تجربه و از بدنه آموزش و پرورش معرفی می‌شد که سلسله مراتب مدیریتی را طی کرده و به چالش‌های آموزش و پرورش تسلط کافی داشته باشد.

مخالف/ صدیف بدری گفت: جایگاه آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی پرمخاطب و گسترده بر همه آشکار است.وزارت آموزش و پرورش محل رشد و توسعه پایدار است و کوچک‌ترین اخلال در آن می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب‌ها را متوجه کشور کند.آقای باغگلی جوانی خوشفکر و دانشمند است، اما سابقه اجرایی در حد مدیریت خُرد دولتی هم ندارد و نباید آموزش و پرورش را به محلی برای آزمون و خطا تبدیل کرد.

مخالف/ سید کاظم دلخوش گفت: مخالفت ما با جوان بودن حسین باغگلی نیست و در بین وزرای پیشنهادی دیگر هم افراد جوان دیده می‌شود که ما با آنان مخالفتی نداریم؛ ما می‌خواهیم برای دولت بهترین اتفاق بیفتد و فرهنگ و اقتصاد کشور اصلاح شود. خانواده آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر است و ما حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز و دو میلیون معلم داریم. این کشتی بزرگ که فرهنگیان در آن نشسته‌اند یک ناخدای باتجربه می‌خواهد درحالی‌که باغگلی حتی سابقه یک روز مدیریت در دستگاه‌های دولتی را ندارد.

مخالف/ جعفر قادری گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، سند تحول بنادین آموزش و پرورش و جذب نیروی انسانی از جمله مسائلی است که وزیر پیشنهادی باید برای آن برنامه داشته باشد. وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه عیال‌وار است و خانواده بسیاری با این وزارتخانه در ارتباط هستند. آقای باغگلی در دانشگاه دارای رتبه استادیاری است و حتی نتوانسته طی چند سال گذشته پایه سنواتی خود را بگیرد چطور می‌تواند ادعا کند که در تعلیم و تربیت حرف برای گفتن دارد.

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

موافق/ جعفر راستی گفت: به جرات می‌توانم بگویم در هیچ دوره‌ای فرزندان راستین انقلاب در متن حکومت نبودند، کمتر زمانی قوه مجریه، مقننه و قضائیه قریب به اتفاقشان انقلابی و جهادی بودند. مواظب باشیم تسلیم توطئه‌ دشمنان نشویم. این آقایانی که امروز اعتراض می‌کنند کدامشان علیه سند ننگین 2030 اعتراض کردند؟ کجا صحبت کردند؟ اینها 12 سال هر چه بلد بودند انجام دادند، امروز ما به یک فکر جوان و نو نیاز داریم.

موافق/ علی اصغر عنابستانی گفت: اگرچه برنامه‌های آقای باغگلی هست اما من می‌خواهم از آقای باغگلی و نسل وی دفاع کنم؛ نسلی که حقیقتا مظلوم واقع شده‌اند.دفاع من از تاریخی است که جوانانی را رقم زده است که اینک آنها را خام می‌خوانیم. من آن موقع 15 سالم بود که می‌دیدم 20 ساله‌ها در میادین جنگ بدون سابقه وزارت و وکالت چه‌ها که نمی‌کردند. مگر همتی‌ها و باکری‌ها غیر از عشق و اخلاص در کوله‌بار خود چیز دیگری داشتند، چرا به این زودی فراموشمان می‌شود که  به اصطلاح ژنرال‌های دولت‌ تدبیر و امید چه بر سر امید ملت آوردند. آیا وقت آن نرسیده که از پیله بسته مدیریتی که بالغ بر 40 سال است ما را فرا گرفته خارج شویم؟

موافق/ بیژن نوباوه‌وطن گفت: وضعیت آموزش و پرورش ناخوشایند و نابسامان است، گزارشات 72 سال پیش از آموزش و پرورش ایران طبق نظر علمی کارشناسان داخلی نشان‌دهنده وجود همان معایب با وجود گذشت 7 دهه است.برنامه‌های آموزش و پرورش تحول‌محور نبوده و به نتیجه نرسیده است. 15 وزیر در آموزش و پرروش و 5 سرپرست در این وزارتخانه بوده‌اند که میانگین عمر فعالیت آنها اگر آقای نجفی به عنوان بیشترین زمان مدیریت یک وزیر را در نظر نگیریم فقط 29 ماه است و تقریبا هر وزیر دو سال زمان برای اجرای برنامه‌های خود داشته است.مشکل آموزش و پرورش صرفا بودجه نیست بلکه فقدان برنامه تحول‌گرایی است.

موافق/ عبدالجلال ایری گفت: لازم است فکر، دیدگاه و رویکردی جدید توام با تحول و تغییر ایجاد شود که در حوزه زیرساخت و اقتصاد نیز به آن رسیده ایم و نیازمند تغییر اساسی هستیم که این امر به دست جوانانی صورت می گیرد که وارد کار می شوند.تاکنون در هیچ مقطعی شخص رئیس جمهور اعلام حمایت از وزیر خود نکرده و نگفته است که در شورای عالی فرهنگیان حضور می یابد که این حاکی از حمایت تام وی از وزیر پیشنهادی است که باید به این انتخاب رئیس جمهور اعتماد کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در واکنش به استدلال‌های مخالفان و موافقان چه گفت؟

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: از همه مخالفین تشکر جدی می‌کنم اما خواهش می‌کنم صحبت‌های مرا دقیق گوش کنید. در حوزه پیش دبستانی یک مدلی دارم در مورد آن ادعا هم دارم. من یک مدلی در پیش دبستانی امام رضا(ع) اجرا کردم که مدل خاصی است که والدین را درگیر می‌کند.ما در گام دوم باید یک کار مهم انجام دهیم و اینکار را باید به آدم‌های مهم و توانمند واگذار کنیم. ما در یک شرایط پیچیده در آموزش و پرورش روبرو هستیم و برای حل مشکل باید جرات وارد شدن به روش های جدید را داشته باشیم. من جرات مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف را دارم. اصلی ترین کار من این است که سند تحول را اجرایی کنم. از تمام سخنان دوستان این را تصور می‌کنم که آقای باغگلی جوان و کم تجربه است. وزیر باید کار تیمی انجام دهد و باید حلقه بسته مدیریت طولانی را بشکند. باورم این است که ما در حوزه تعلیم تربیت حرف‌های بسیار زیادی برای دنیای پرچالش از لحاظ دینی داریم. کیفیت آموزش در جامعه ما پائین آمده است. امروز تربیت دخترانه در جامعه ما از قدرت لازم برخوردار نیست. امروز تصمیم گیری‌های ما در آموزش و پرورش جنس مردانه دارد.با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم. مدرسه غیر دولتی زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است.

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

مخالفان و موافقان «عیسی زارع پور» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات چه مسائلی را بیان کردند؟

روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون را درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعاتدر مجموع وزیر پیشنهادی دارای نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات مختلف و متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارتخانه بوده و ایشان فردی جوان، متخصص، باتجربه، شناخته شده و دارای حسن سابقه در حوزه کاری می‌باشد و اشراف کامل به چالش‌ها و مشکلات این حوزه دارد و برای حل آنها دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی می‌باشد. کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب تشخیص داد.»

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون را درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «نظر قریب به اتفاق اعضای کمیسیون در موافقت با وزارت ارتباطات منبعث از تحصیلات و خلاقیت و سلامت و نوگرایی علی رغم تجربه محدود اجرایی ایشان می باشد. امید است نامبرده با توجه به سلامت و پاکدستی و عدم تعلق مادی به ذینفعان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توجه لازم به اجرای طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی بتواند منافع عموم مردم و دولت را تضمین نماید.»

مخالف/ حسین حاتمی گفت: مخالفت من ناظر بر ابهامات و ایرادات برنامه‌های زارع پور است. در زمان تصدی آقای زارع پور در مرکز رسانه‌های دیجیتال، الزام به اخذ مجوز رسانه‌های دیجیتال سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در این حوزه فراری داد.دامنه و ظرفیت وزارت، تماما فناورانه و ارتباطی با دایره عمل مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات قوه قضائیه متفاوت بوده و شکاف مبنایی دارد و موفقیت نسبی آقای زارع پور در دستگاه عدلیه دلیلی بر معرفی وی به وزارت عریض و طویل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست.

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

مخالف/ علی اصغر عنابستانی گفت: اشکال ما به برنامه او در باره شبکه ملی اطلاعات است و زارع پور تنها به بیان چالش‌های این حوزه و پیشنهاد‌هایی درباره راهبردهای آن بسنده کرده و راهکار عملیاتی ارائه نداده است. شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی بوده و مطالبه چند ساله مقام معظم رهبری است که او گفته در افق 1404 این موضوع را عملیاتی می‌کند اما این سؤال وجود دارد که آیا باید تا آن زمان منتظر بمانیم، یا اینکه بلافاصله بعد از وزیر شدن برنامه او در این باره اجرایی خواهد شد. زارع پور باید در مورد ورود تکنولوژی‌های جدید، دسترسی‌های ماهواره‌ای به اینترنت را توضیح دهد و رویکرد خود را در باره اینترنت G5 مشخص کند. آیا این فضای رهاشده نیازمند تنظیم‌گری و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی است، به همین دلیل بایستی توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

موافق/ مصطفی طاهری گفت: بخشی از سوابق اجرایی ایشان در حوزه محتوای فضای مجازی بوده و بخشی دیگر مربوط به مدیریت‌های سخت‌افزاری و در همه این‌ها هم عنوان مدیر برتر را کسب کرده و هم رضایت عمومی را در حوزه‌ةای مسؤولیتش به دست آورده است. در حال حاضر از 32 سامانه پایه‌ای که داریم همه این‌ها قابلیت تبادل اطلاعات ندارند، لذا بعد از تحقق حکمرانی داده امکان تبادل داده‌ها میان سامانه‌های مختلف فراهم می‌شود و این مسأله منجر به شفافیت، مبارزه با فساد، بسط عدالت و توسعه خدمات الکترونیک در کشور خواهد شد. امسال 2.5 میلیارد گوشی هوشمند وارد کرده‌ایم و همین میزان هم تبلت وارد شده است؛ یکی از الزامات رشد اقتصاد دیجیتال در کشور متوازن کردن واردات این محصولات و رشد صنعت مخابراتی کشور است که وزیر پیشنهادی قول پیگیری آن را داده است.

انتقادات صریح مخالفان و استدلال‌های ضعیف موافقان در رد و تایید «باغگلی»/ موافقت ۲ کمیسیون صنایع و فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات

موافق/ مالک شریعتی نیاسر گفت:

با علم و آگاهی عمیق به توانمندی‌ها و شایستگی‌های این برادر عزیز، نقاط قوت و صلاحیت وی همراه با مطالبات مجلس شورای اسلامی، ابتدا در حوزه «ارتباط گسترده با شبکه حرفه‌ای فناوری اطلاعات و بدنه اپراتور‌های مخابراتی در راستای توسعه زیرساخت‌های سخت و نرم در حوزه فناوری اطلاعات و تلکام کشور» بیان می‌شود. به اذعان خبرگان صنعت ارتباطات کشور، موفقیت در توسعه شبکه ملی اطلاعات - که وظیفه مغفول مانده دو دولت گذشته بوده است - در گرو ایجاد کیفیت برای مشتریان این شبکه یعنی آحاد مردم ایران است. در سند معماری شبکه ملی اطلاعات، برای دسترسی عموم مردم به خدمات ICT در شبکه ملی، اهدافی با دو شاخص رسیدن به پوشش ۱۰۰% و رسیدن به پهنای باند ۲۵ مگابیت بر ثانیه تعیین شده که با وضع موجود فاصله بسیار دارد و همین عدم تحقق پوشش و سرعت دسترسی مردم، باعث کاهش کیفیت مورد انتظار شده است که بالتبع عدم اقبال مردم به شبکه ملی اطلاعات را رقم خواهد زد سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵% بوده است در حالی که این سهم در ایران در حدود ۵%درصد از کل اقتصاد کشور است. بزرگ شدن سهم اقتصاد دیجیتال، آسیب پذیری جامعه را در بحران‌ها کاهش داده و اقتصاد را مردمی‌تر میکند. لیکن اقتصاد دیجیتال، مفهومی فراتر از یک وزارتخانه است و بنابراین باید انسجامی بین چند دستگاه با محوریت وزارت ICT ایجاد شود. توانمندی آقای زارع پور ما را امیدوار کرده است تا افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از ۵ درصد GDP کشور به ۲.۵ برابر آن را مطالبه کنیم.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۰۵۳۵۸، iusnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
نمایندگان نظرات خود را میگویند ولی امیدواریم در نهایت به وزیری رأی بدهند که واقعا مناسب آن وزارتخانه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین