پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
ابراهیم قیصری: عنصر زمان در برنامه ریزي و فعالیت هاي روزمره انسان ها از جایگاه بالایی برخوردار است به طوري که گفته اند وقت طلاست و زمان تنها ماشینی است که دنده عقب ندارد.
شعارسال:  در عصر کنونی که دنیا به شتاب در حرکت است و زمان ارزش فراوانی در فعالیت هاي اقتصادي و اجتماعی یافته است در برخی مواقع مشاهده می شود از سوي برخی از افراد و حتی مسوولان تنها چیزي که ارزش ندارد توجه به زمان است.

برگزاري جلسات و همایش ها با موضوعات مختلف و گاها البته غیر کاربردي، که تعداد آنها کم هم نیست از مواردي است که آنها را به راحتی می توان به عنوان مصداق از دست دادن واقعی زمان را قلمداد کرد

نمونه هايي از اين مورد تاخير در آغاز برنامه ها در شهرستان جم را مي توان به جشن ازدواج آسان در جم يا همايش توديع و معارفه مدير اموزش وپرورش جم و يا خيلي برنامه هاي ديگر عنوان كرد.

برگزاري این همایش ها و نشست ها در وقت اداري و تاخير در شروع آنها موجب هدر رفتن وقت بسیاري از مسوولان و شرکت کنندگان می شود درحاليكه حتي حضور برخي از مسئولان در برخي برنامه ها ضرورت ندارد!.

در جلسات شوراي اداري شهرستان در دولت سابق نيز گاها تاخيرات زيادي براي اغاز جلسه وجود داشت اما در دولت جديد و با فرمانداران تدبير و اميد بحمدالله شاهد شروع به موقع جلسات هستيم اما نقدي جدي بر جلسات شوراي اداري وارد است اين است چرا جلسات در وقت اداري برگزار مي شود در حاليكه بسياري از مسولان ارباب رجوع دارند؛ نکته دیگر اینکه تعدد جلسات سبب مي شود كار بسياري از مردم به موقع انجام نگيرد، اين نقد بر برگزاري جلسات شوراي اداري در وقت اداري اخيرا موضوع تذكر نمايندگان مجلس به وزير كشور نيز بوده است.

نكته ديگر اينكه مشاهده شده است براي برگزاري یک همایش يا جلسه اي دو زمان آغاز برنامه، یکی براي دعوت شدگان عادي و یکی براي مسوولان اعلام می شود.

برخی از مسئولان و همچنين خيلي از مردم در شهرستان نسبت به تاخیر در آغاز همایش ها و حتی جلسات اداري به رغم اعلام زمان شروع، ابراز گلایه کرده اند و معتقدند مسوولان برگزاري اینگونه جلسات و همایش ها باید به گونه اي رفتار کنند تا به خاطر چند نفر مسوول که به طور معمول دیر به جلسات می رسند احترام سایر دعوت شدگان نیز حفظ شود.

يكي از مسئولان اخير مي گفت: عادت كرده ايم كه برنامه با تاخير شروع مي شود به همين خاطر در اكثر برنامه ها با نيم ساعت تاخير مي روم و مطمئن هستمبرنامه هنوز شروع نشده است.

یکی از کارشناسان روابط عمومی هم در این زمینه می گفت: مجبور هستیم ساعت شروع برنامه را نیم ساعت با تاخیر آغاز کنیم تا بلکه همه مدعوین حضور یابند.

در مجموع تاخیر در آغاز برنامه ها در حال اپیدمی شدن است ، تا این فرهنگ اشتباه به اندازه کافی در جامعه درونی نشده است باید کاری کرد.

زمان تنها دارایی مشترك بین انسان هاست که برخی درست از آن بهره می برند، حتی ثانیه ها برایشان ارزشمند است و در ثانیه ها موفقیت خود يا اداره خود را مشاهده می کنند، ولی براي برخی روزها، ماه ها و سال ها ارزشی ندارد!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آیینه جم، تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1395، کدخبر: 18886، www.ayenejam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین