پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرحی برای حفظ سهمیه بومیان از ظرفیت اشتغال منطقه تدوین شده است.

شعارسال: علی ربیعی در نشست شورای اشتغال استان بوشهر گفت: این طرح در شورای عالی اشتغال مطرح شده و بزودی جزئیات آن ارائه می‌شود.وی افزود: راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در همه شهرها مصلحت نیست چرا که هزینه زیادی می‌طلبد ولی در این زمینه این مراکز به ویژه در شهرهای پرجمعیت مورد تأکید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرانه بازنشستگان را نسبت به شاغلان نامطلوب خواند و گفت: باید به ازای یک بازنشسته 36 نفر در حال کار داشته باشیم ولی در کشورمان به ازای یک بازنشسته 6 شاغل وجود دارد.
ربیعی افزود: در سال 92، هشت هزار میلیارد تومان بودجه درمان اجتماعی بود و این در حالی است که امسال به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و برای آن 8 هزار میلیارد تومان دیگر هم در نظر گرفته شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تأکید بر برداشتن موانع پیش روی تحصیل کودکان تصریح کرد: در کشور 170 هزار کودک از تحصیل بازمانده‌اند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم داریم آنها را به مدرسه بازگردانیم.وی با اشاره به خدمات دولت برای بهبود وضع اقتصادی کشور گفت: دولت زمانی که روی کار آمد تورم 35 درصد را تجربه می‌کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عصر چهارشنبه تا شامگاه دیشب میهمان استان بوشهر بود و در این سفر به شهرستان‌های جنوبی استان دیر، کنگان، عسلویه و جم رفت و ضمن بررسی مشکلات حوزه کاری خود در این شهرستان‌ها، در مراسم رونمایی از هشت محصول جدید در پتروشیمی جم، همایش مسئولیت‌های اجتماعی عسلویه و همایش تشکل‌های کارگری جم شرکت کرد و تفاهمنامه طراحی و ساخت مرکز درمانی تأمین اجتماعی شهرستان دیر امضا شد.

* بررسی آیین‌نامه کاهش سن آموزشی مهارتی در دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین‌نامه‌ای در دست تهیه داریم که سن آموزش فنی با نظر پدر و مادر را به ۸ سالگی برسانیم و این آیین‌نامه را در دولت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دکتر علی ربیعی اظهار داشت: همچنین تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش تهیه کردیم با این هدف که سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به سمت مدرسه ببریم.

وی افزود: به منظور آموزش فنی در حوزه راه‌ها و انرژی اتمی، قرارداد آموزش برای یک‌هزار نفر با سازمان انرژی اتمی ایران بسته شده است.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حل مشکلات مردم و بهتر کردن زندگی مردم اولویت دولت است، گفت: این دولت، دولت ارزشی است به این معنا که اخلاق و احترام به مردم را پیش می‌برد و دولتی است که با مردم راست سخن می‌گوید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سند رسمی مسئولیت اجتماعی که تدوین شده به زودی به تصویب هیأت دولت می‌رسد که این سند در شهرستان عسلویه به لحاظ تنوع فرهنگی، صنعتی، روستایی و شهری عملیاتی می‌شود.ربیعی در ادامه گفت: طرح غربالگری ژنتیک برای جلوگیری از تولد نوزادان معلول توسعه می‌یابد و آزمایشات ژنتیکی در زوجین اجباری می‌شود. وی در ادامه سفر به استان بوشهر به یک خانواده 8 نفری در روستای قائدی شهرستان جم که دارای 5 فرزند معلول ذهنی است سرکشی کرد.دکتر ربیعی در این دیدار با تأکید بر توجه به آزمایشات ژنتیکی زوجین اظهار داشت: آزمایشات ژنتیک برای جلوگیری از معلولیت باید اجباری شود.

وی که شرایط فرزندان و معلولان این خانواده را مورد بررسی قرار داد بر فراهم شدن اشتغال یکی از فرزندان سالم این خانواده برای کمک به تأمین هزینه‌های آنان تأکید کرد.

* در دولت تدبیر و امید هزینه درمان کارگران به ١٨٠ هزار میلیارد تومان رسیده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در رابطه با درمان کارگران هستیم، گفت: در گذشته پول درمان کارگران ٨٠ هزار میلیارد ریال بود اما امروز دولت تدبیر و امید ١٨٠ هزار میلیارد ریال برای درمان این قشر هزینه می‌کند.دکتر علی ربیعی در همایش تشکل‌های کارگری، کارفرمایی وکارآفرینان جنوب استان بوشهر در شهر جم افزود: دولت دکتر روحانی تمام امیدش به کارگران زحمتکش است و برای رتق و فتق امور آنان تلاش می‌کند.وی گفت: حملات علیه رئیس جمهوری وسیع و ناجوانمردانه است و بعنوان کسی که سال‌ها با روحانی رفت و آمد خانوادگی داشته‌ام شهادت می‌دهم زندگی روحانی، زندگی سالمی است. برخلاف حملات و اتهام‌های گسترده‌ای که این روزها نسبت به رئیس جمهوری انجام می‌شود، وی فردی روستا‌زاده است که در زیر دستان پدر و مادری فاضل و زحمتکش و از قشر کارگر پرورش یافته است.او افزود: دولت روحانی کم حرف است ودولتی فروتن ومسئول است وبه دنبال این است که خردجمعی را گسترش دهد، به همین دلیل در این دولت حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ٩ میلیون ریال افزایش یافته و هیچ وقت روی آن تبلیغ نشده است، زیرا انجام این کار را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4 ، تاریخ انتشار: شنبه 30 مرداد 1395، شماره: 6290 .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
بنا به هزار دلیل می تونم اثبات کنم که عملکرد آقای دکتر ربیعی در دوره صدراتش، فرمایشی بوده و هست. چرا دولت تدبیر و امید چاره اندیشی نمی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین