پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
نماینده پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه صندوق حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با تغییر ساختار در حال توسعه است، گفت: لایحه اصلاح قانون مطبوعات تا آخر سال به تصویب می‌رسد.

شعار سال : سه شنبه 26 آبان ماه جمعی از اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات استان اصفهان با حضور در مجلس شورای اسلامی از این صحن بازدید کردند. حسین نوش‌آبادی در جمع خبرنگاران خانه مطبوعات اصفهان اظهار داشت: امروزه مطبوعات و رسانه‌ها نقش منحصر به فردی در توسعه و فرهنگ عمومی و عدالت اجتماعی دارند و می‌توانند در رشد و توسعه جامعه و رفع ابهامات گام‌های مؤثری بردارند.

وی تصریح کرد: در جامعه رو به رشد نگاه‌های متفاوت و متنوعی وجود دارد و این یک حسن و فرصتی بوده که بعضی آن را یک تهدید می‌دانند. نماینده پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطبوعات را رکن 4 چهارم قدرت دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از دموکراسی متعلق به مطبوعات بوده و پیشرفت هر کشوری با پیشرفت مطبوعات آن کشور رقم می‌خورد.

*قانون مطبوعات، ساختار حوزه رسانه

وی بیان کرد: در ساختار حوزه رسانه قانونی به نام قانون مطبوعات داریم که با همه خوبی‌ها نیازمند بازبینی است و وزارت ارشاد درصدد برسی لایحه قانون جامع رسانه است.

نوش‌آبادی با اشاره به استفاده از نظرات و پیشنهادات در تصویب این لایحه گفت: در آینده نزدیک لایحه اصلاح قانون مطبوعات را تقدیم دولت می‌کنیم و تا آخر سال به تصویب می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید شعاع نمایشگاه‌ها را به استان‌ها کشاند و به آن‌ها هم اعتماد کرد زیرا اعتماد سبب توسعه می‌شود، افزود: جدا شدن ساختار نظام فرهنگی کشور به سبب وابستگی به دولت سخت است اما در حال است و با تقویت بخش فرهنگی و توزیع آن در استان‌ها تقویت می‌شوند.

*توسعه صندوق حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران

وی بابیان اینکه صندوق حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با تغییر ساختار در حال توسعه است، تصریح کرد: همه کسانی‌که هویت رسانه‌ای دارند در صورت تائید صلاحیت فرد عضو صندوق می‌شوند که البته این تکلیف در مرحله نخست بر عهده مدیران است و در استان‌ها هم باید سعی بر ضایع نشدن حق خبرنگاران صورت گیرد.

نماینده پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: وظیفه تشکل‌های صنفی پیگیری حقوق مادی و معنوی خبرنگاران بوده و این تشکل‌ها نمایندگان حوزه‌های رسانه‌ای هستند که باید پیگیر رفع مشکلات باشند و آن‌ها را به مسئولان کشوری اطلاع دهند.

*مطالبه‌گری وجه مشترک خبرنگاران و نمایندگان

رئیس فراکسیون رسانه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: به مدت 35 سال در حرفه خبرنگاری مشغول بودم و هم‌اکنون به برکت خبرنگاری در مجلس حضور داریم.

بیژن نوباوه با بیان اینکه شاید بزرگ‌ترین خصلت یک نماینده، یک مطالبه‌گر خوب بودن است که وجه مشترک یک نماینده و یک خبرنگار را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تبعیض بین خبرنگاران مرکز و کل کشور تصریح کرد: به غیر از سازمان صداوسیما که سازمان خاصی برای خودشان هستند و تعاملات نزدیک‌تری با مقامات دارند اما به سبب جذابیت بیشتر در شهرهای بزرگ این تفاوت هنوز وجود دارد هر چند در کنار آن مشکلاتی هم دارند و کشورهای در حال توسعه نتوانسته‌اند تفاوت بین پایتخت و سایر نقاط را کم کنند.

رئیس فراکسیون رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: در قوانین مطبوعات با یک خبرنگار مجرم همانند یک جانی رفتار می‌کنند که سعی بر اصلاح آن شده، بنابراین طرح جامع رسانه‌ها را مطرح کردیم در ابتدای دوره دولت قبلی این طرح خوب پیش رفت و بعد از آن رها شد.

نوباوه بیان کرد: در کنار این طرح کارهای دیگری قرار دارد که هنوز کامل نوشته نشده است و در دولت جدید قول مساعد به اجرای آن داده شد و قرار بوده که ظرف 2 ماه طرح جدید بیاید اما 2 سال از آن می‌گذرد و این طرح نیامده است.

وی با اشاره به حرکات ناشایست بعضی از خبرنگاران و ورود به حریم خصوصی نمایندگان خاطرنشان کرد: این‌گونه رفتارها از سوی برخی از خبرنگاران درست نیست و ورود برخی افراد فاقد استعداد و قلم سبب مشکل‌آفرینی در قانون شده‌اند.

رئیس فراکسیون رسانه مجلس اصفهانی‌ها را توسعه‌طلب دانست و افزود: فکر کنید و طرح و پیشنهاد ارائه دهید زیرا گاهی به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه قلم خبرنگار مملکت را می‌لرزاند پس انگیزه داشته باشید با امید اینکه طرح مناسبی در مجلس به تصویب برسد، خاطرنشان کرد: کشو ما امن‌ترین کشور دنیا است و دارای ما عواملی از جمله اعتماد و قوم‌‌های متنوع که سبب اتحاد در کشور است هستیم.

نوباوه اقتدار ایران را بزرگ‌ترین امتیاز دانست تصریح کرد: 5 کشور بزرگ اقتصادی دنیا که عضو شورای امنیت هم هستند و 90 درصد قدرت اقتصادی دنیا را در دست دارند در یک طرف و ایران به تنهایی در طرف دیگر قرار دارد ولی با این حال خودشان می‌گویند ما همه کاری کردیم تا ایران حاضر به مذاکره شود بنابراین اگر ما قدرت نداشتیم نمی‌توانستیم امتیاز بگیریم.

رئیس فراکسیون رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: ادراک سازی منفی در امر رسانه‌ای ناکارامد بوده و تضعیف هر کسی در ایران، همان خواست دشمن است و روشنفکرنماها فکر می‌کنند روشنفکری این است که رهبر و رئیس‌جمهور و ارکان را خدشه‌دار کنیم.

*نقش رسانه‌ها در توسعه و فرهنگ عمومی و عدالت اجتماعی و رفع ابهامات

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: نفس کار خبرنگاری و رسانه کار سختی بوده و این افراد در خط مقدم جنگ‌های نظامی، سیاسی و فرهنگی قرار دارند و بیشترین‌ها را در حالی نصیب جامعه می‌کنند که کمترین‌ها نصیب خودشان می‌شود.

محسن صرامی فروشانی افزود: بعد از گذشت مدت‌ها هنوز در تدوین آیین‌نامه هنوز بیمه و حقوقی شامل حال خبرنگاران نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اساس کار رسانه‌ها با پشتوانه قانونی است و اگر همت دسته جمعی داشته باشند به نتیجه می‌رسند.

*تأثیر گزارش کارشناسی خبرنگاران در رفع مشکلات

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: به سبب شلوغی کارها امکان پیگیری همه مسائل نبوده زیرا به زمان نیاز دارد.

عباس مقتدایی افزود: ما تمام سعی خود را می‌کنیم و اگر در این مجلس موفق نشدیم زمینه را برای آینده و افراد بعدی آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این جلسه را جلسه شروع بدانید گفت: اگر تعامل خوبی داشته باشید نتیجه به دست ‌آید.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگ و رسانه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به گزارش‌های کارشناسی روی بیاورید، زیرا بر اثر یک گزارش کارشناسی مشکلات زیادی رفع می‌شود و حتی سبب رفع مشکل در کل کشور می‌شود پس از این ظرفیت‌ها استفاده کنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 27 آبان 1394 کد مطلب : 919908 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین