پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶
رئیس مجلس شورای اسلامی از آماده بودن طرح جامع رسانه در مجلس خبر داد و در عین حال گفت:‌ دولت گفت که برای رسانه‌ها لایحه‌ای را آماده کرده است؛ به همین دلیل ما ترجیح دادیم لایحه دولت به مجلس آورده شود. اگر تا دو ماه دیگر این لایحه به مجلس نرسد طرح خودمان را در مجلس به جریان می اندازیم.

شعارسال: علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران پارلمانی از پخش مستقیم جلسات رای اعتماد از طریق شبکه خبر استقبال کرد و افزود: اگر چه این مسئله کار ما را طولانی تر می‌کند اما آمادگی انجام آن را داریم؛ البته امیدوارم در سیگنال رسانی این مراسم مشکلی به وجود نیاید.

رییس مجلس تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران و رسانه‌ها را فاقد موانع قانونی دانست و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند این انجمن صنفی را تشکیل دهد.

آمادگی داریم برخی محدودیت‌ها را حذف کنیم حتی محدودیت حضور خبرنگاران نشریات ماهانه را حذف خواهیم کرد. برای حضور خبرنگاران در صحن و کریدورهای مجلس منعی وجود ندارد؛ البته هر چه خبرنگاران در این دو بخش فعال‌تر باشند به نفع مردم و جامعه است. شما باید اراده ملت را به مباحث اصلی کشور معطوف کنید.

وی اعمال محدودیت های جدید برای رسانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: آمادگی داریم برخی محدودیت‌ها را حذف کنیم حتی محدودیت حضور خبرنگاران نشریات ماهانه را حذف خواهیم کرد. برای حضور خبرنگاران در صحن و کریدورهای مجلس منعی وجود ندارد؛ البته هر چه خبرنگاران در این دو بخش فعال‌تر باشند به نفع مردم و جامعه است. شما باید اراده ملت را به مباحث اصلی کشور معطوف کنید.

وی ادامه داد: در زمان رای اعتماد به مجلس وزرای پیشنهادی دولت بیشترین اخبار در داخل صحن اتفاق می‌افتد و در بیرون صحن خبری نیست.

لاریجانی از رسانه‌ها خواست تا به مجلس کمک کنند تا نمایندگان در روزهای بررسی اعتماد وزرا هر چه کمتر از صحن مجلس خارج شوند تا بتوانند استدلال موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی را شنیده و آگاهانه در رای گیری ها مشارکت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با رد هر نوع ممنوع الورود کردن خبرنگاران توسط مجلس گفت:‌ مجلس نیز همچون سایر دستگاه‌ها مواردی را که وزارت اطلاعات اعلام می‌کند ، به اجرا در می‌آورد و به جز این هیچ مشکلی با هیچ خبرنگاری از هیچ رسانه‌ای نداریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 18مرداد1396، کدخبر: 553522: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین