پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
براساس اعلام WHO، با افزایش سن جمعیت‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تعداد افراد مبتلا به دمانس در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۹ میلیون نفر افزایش یابد.
شعار سال: سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۵۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به دمانس هستند و این بیماری سالانه ۱/۳ تریلیون دلار هزینه به جهان تحمیل می‌کند.

براساس اعلام WHO، با افزایش سن جمعیت‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تعداد افراد مبتلا به دمانس در جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۷۸ میلیون نفر و تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۹ میلیون نفر افزایش یابد.

سازمان جهانی بهداشت گفته که فقط یک چهارم کشور‌های جهان سیاستی ملی در زمینه حمایت از بیماران دمانس و خانواده‌های آن‌ها دارند و از دولت‌ها خواسته تا برای مقابله با این چالش بهداشت عمومی گام بردارند.

کاترین سیهر کارشناس WHO در دپارتمان بهداشت روان گفت که بیش از ۶۰% از افراد مبتلا به دمانس در کشور‌های با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فانا، تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۷۶۵۵، phana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین